معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تدوین سند سلامت اجتماعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی خبرداد و گفت: سند سلامت اجتماعی در دست تدوین است و تمام جلسات مرتبط با این سند با دستگاه های مرتبط برگزار شده و اردیبهشت ماه سال 97 تقدیم شورای اجتماعی کشور می شود.

سند سلامت اجتماعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تدوین می شود

سلامت نیوز: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از تدوین سند سلامت اجتماعی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی خبرداد و گفت: سند سلامت اجتماعی در دست تدوین است و تمام جلسات مرتبط با این سند با دستگاه های مرتبط برگزار شده و اردیبهشت ماه سال 97 تقدیم شورای اجتماعی کشور می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،حبیب الله مسعودی فرید  افزود: تیرماه سال جاری ، شورای اجتماعی کشور با حضور رئیس جمهور تشکیل و در آن مصوب شد تا سیاست های سلامت اجتماعی تدوین شده و به این شورا ، ارائه شود که محوریت تدوین این سیاست ها برعهده سازمان بهزیستی کشور است.
وی خاطرنشان کرد: با همکاری وزارت کشور، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، چهارچوب سند سلامت اجتماعی را تدوین کردیم و نشست هایی با نخبگان، انجمن های علمی، صاحبنظران، سازمان های مردم نهاد و نمایندگان تمام دستگاه های عضو شورای اجتماعی کشور و شورایاری ها برگزار کردیم.

وی اظهار داشت: هدف ما در سند سلامت اجتماعی این است که بتوانیم رویکردها و راهکارهای اصلی برای ارتقای سلامت اجتماعی را فراهم آوریم تا براساس آن ، انسان ها ارتباط بین فردی بهتر و حضور موثرتری در جامعه داشته باشند و علاوه برآن ، ساز و کارهای حمایت اجتماعی به گونه ای باشد که از آسیب های اجتماعی پیشگیری کند.

**سلامت اجتماعی و آسیب های اجتماعی دو روی یک سکه هستند
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: سلامت اجتماعی و آسیب های اجتماعی ، دو روی یک سکه هستند.
مسعودی فرید افزود: در سلامت اجتماعی به تمام شرایط و شاخص های فردی ، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی توجه می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تقریبا جلسات درباره سند سلامت اجتماعی با دستگاه های عضو شورای اجتماعی کشور به پایان رسیده و تا پایان فروردین ماه سال آینده نیز ویرایش اول آن تمام شده و اردیبهشت ماه سال 97 تقدیم شورای اجتماعی کشور می شود.

وی یادآور شد:طبق ماده 57 احکام دائمی برنامه های توسعه، سازمان بهزیستی کشور ،متولی سلامت اجتماعی با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی با استفاده از مددکاری و مشاوره است و براساس آن دبیرخانه سلامت اجتماعی نیز از چهار ماه قبل تشکیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha