رئیس سازمان اورژانس کشور از نظارت وزارت بهداشت بر رستوران‌ها و مراکز طبخ غذای بین راهی در ایام نوروز خبر داد.

تمهیدات اورژانس کشور برای نوروز/ذخیره گروه خونی "O منفی" در آمبولانس‌ها

سلامت نیوز:رئیس سازمان اورژانس کشور از نظارت وزارت بهداشت بر رستوران‌ها و مراکز طبخ غذای بین راهی در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند در رزمایش بزرگ ترافیک و خدمات سفر نوروز ۹۷ که پیش از ظهر امروز با حضور فرمانده ناجا، وزیر راه، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، رئیس سازمان امداد و نجات و ... در ضلع جنوبی حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: خوشبختانه در طرح نوروزی امسال ظرفیت‌ها در مجموعه اورژانس و وزارت بهداشت بالا رفته و با همکاری که همه دستگاه‌ها با یکدیگر دارند، شاهد افزایش در ارائه خدمات و بهبود کیفیت خدمت‌رسانی خواهیم بود.

کولیوند با بیان اینکه ۲۱ درصد از فعالیت‌های اورژانس در سال گذشته مربوط به حوزه تصادفات بود، افزود: به همین دلیل ما توجه ویژه‌ای به موضوع تصادفات داشته و آمادگی خود را در این زمینه ارتقا داده‌ایم و پزشکان در ایام نوروز در بیمارستان‌ها حضور خواهند داشت، همچنین اورژانس‌های دندانپزشکی در بیمارستان‌ها مستقر خواهند شد.

کولیوند از افزوده شدن تجهیزات جدید به اورژانس کشور خبر داد و گفت: تجهیزاتی همچون نوار قلب، سونوگرافی، الکتروشوک و ... را به آمبولانس‌هایمان اضافه کردیم و در برخی از آمبولانس‌ها و بالگردها نیز ذخیره گروه خونی –O را قرار دادیم تا در صورت نیاز با مشکل روبرو نشویم.

رئیس اورژانس کشور تصریح کرد: البته با تمام این اقدامات همچنان اولویت نخست ما پیشگیری از وقوع حوادث است، اما اگر اتفاقی رخ دهد از مردم می‌خواهم که نگران نبوده و با سامانه ۱۱۵ تماس بگیرند و مطمئن باشند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن همکاران من خود را به محل خواهند رساند و قبل از آن نیز مشاوره‌های تلفنی را به این افراد ارائه می‌دهند تا دچار مشکل نشوند.

وی از مسافرانی که باید به شکل روزانه دارو مصرف کنند نیز خواست که حتما قبل از سفر نسبت به همراه داشتن و نیز تعداد کافی داروهای خود توجه داشته باشند.

کولیوند از نظارت وزارت بهداشت در تهیه، توزیع و پخت غذا در رستوران‌های بین راهی خبر داد و گفت: در این زمینه با تخلفات و همچنین هر گونه موردی که سلامت شهروندان را به خطر اندازد با جدیت برخورد خواهیم کرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha