صندوق جهانی طبیعت (Wwf) هشدار داد که در صورت کاهش نیافتن گازهای گلخانه ای در جو زمین، نیمی از گونه های زیست محیطی دریای مدیترانه تا پایان قرن جاری میلادی از بین می روند.

خطر انقراض نیمی از گونه های مدیترانه را تهدید می کند

سلامت نیوز: صندوق جهانی طبیعت (Wwf) هشدار داد که در صورت کاهش نیافتن گازهای گلخانه ای در جو زمین، نیمی از گونه های زیست محیطی دریای مدیترانه تا پایان قرن جاری میلادی از بین می روند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا به نقل انسا، این صندوق که بزرگترین اتحادیه بین ‌المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست است، به همراه دانشگاه انگلیسی East Angli و دانشگاه استرالیایی James Cook University در مطالعاتی روی 80هزار گونه در 35 منطقه زمین، در آستانه روز جهانی زمین (24م مارس/4م فروردین) این هشدار را داد.


به گزارش خبرگزاری رسمی ایتالیانتیجه این مطالعات که امروز (چهارشنبه) در مجلهClimatic Change منتشر شده است، با اشاره به اینکه افزایش دو درجه ای دمای هوا که حداکثر مجاز توافق پاریس است، می تواند 30 درصد از اکثر گونه ها را در مدیترانه به خطر بیندازد، افزوده است: درصورت کاهش نیافتن گازهای گلخانه ای بخصوص CO2، دمای جو زمین تا پایان این قرن 4.5 درجه افزایش می یابد که اسباب نابودی نیمی از تنوع زیستی را در مدیترانه فراهم خواهد ساخت.
لاک پشت های دریایی بیش از سایر گونه ها در خطر هستند.


صندوق جهانی طبیعت ایتالیا در آستانه روز جهانی زمین بر لزوم سیاست های کاهش گازهای گلخانه ای جهت محدود کردن تغییرات اقلیمی تاکید کرد.
انجمن دفاع از محیط زیست نیز از دولت آینده ایتالیا خواست تا قوانین م مقرراتی برای بستن مراکز زغال سنگ تا سال 2025 تصویب و یک برنامه ملی اقلیمی، انرژی و استراتژیکی تعریف کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha