سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از مصدومیت ۴ نفر و تخریب ۳ واحد مسکونی براثر انفجار گاز شهری در یک مجتمع مسکونی خبر داد.

مصدومیت ۴ نفر براثر انفجار گاز شهری/تخریب سه واحد آپارتمان و ۲ دستگاه خودرو

سلامت نیوز:سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از مصدومیت ۴ نفر و تخریب ۳ واحد مسکونی براثر انفجار گاز شهری در یک مجتمع مسکونی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،جلال ملکی  در تشریح جزییات این حادثه گفت: ساعت ۱۳:۱۴ ظهر امروز یک مورد حادثه انفجار و آتش‌سوزی در یک مجتمع مسکونی در میدان ساحل خیابان جوزانی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه حوادث در مجتمع‌های مسکونی از حساسیت بسیار بالایی برای آتش‌نشانان برخوردار است خاطرنشان کرد: ۴ ایستگاه آتش‌نشانی به همراه نردبان هیدرولیکی و دیگر تجهیزات به محل حادثه اعزام شدند.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان در کمتر از سه دقیقه به محل حادثه رسیدند خاطرنشان کرد: محل حادثه یک مجتمع مسکونی چهارطبقه ۳۶ واحدی بود. در طبقه چهارم این مجتمع انفجار شدیدی رخ داده بود و زمانی که آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند شعله آتش از قسمت شمالی و جنوبی دیوارها و به بیرون زده بود و در حال سرایت به دیگر طبقات و واحدها بود.

وی تصریح کرد: انفجار دیوارهای این واحد و برخی از واحدهای مجاور را تخریب کرده بود در واقع سه واحد ۱۲۰ متری بر اثر این انفجار تخریب شده و لوازم داخل آنها به بیرون پرتاب شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی یادآور شد: بخش زیادی از دیوارهای شمالی و جنوبی تخریب و به سطح دو معبر شمالی و جنوبی ریخته شده بود. در اثر همین حادثه دو دستگاه خودروی ام‌وی‌ام و سمند که در حاشیه خیابان پارک شده بودند دچار حادثه شدند.

ملکی با اشاره به اینکه یک آقا و خانم در میان شعله‌ها گرفتار شده بودند خاطرنشان کرد: دو واحد از این سه واحد به شدت شعله‌ور بودند و آتش به شدت در حال گسترش بود. آتش‌نشانان در اولین فرصت این دو فرد را که به شدت مصدوم شده بودند از میان شعله‌های آتش خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند. یک پسر جوان و یک آقای میانسال نیز در خیابان مقابل به دلیل تخریب شیشه‌ها و پرتاب لوازم منزل به بیرون دچار مصدومیت شده بودند.

وی ادامه داد: بررسی‌های کارشناس آتش‌نشانی حاکی از نشت گاز شهری در این واحد بوده که باعث تخریب دو واحد دیگر و حریق در آنها شده بود. آتش در حال سرایت دیگر طبقات بود و دود بسیار غلیظی در طبقات بود و آتش‌نشانان ده نفر از ساکنان را از ساختمان خارج کرده و به محل امن انتقال دادند. آتش‌خاموش شده و خطر گسترش وجود ندارد و آتش‌نشانان در حال لکه‌گیری و ایمن‌سازی محل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha