چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

پسر نوجوان به‌ خاطر اختلاف با شوهرخاله‌اش، قهوه خانه او را در منطقه کیان اهواز به آتش کشید که این انتقامجویی فاجعه‌ای هولناک را رقم زد و دست کم 11 نفر کشته و چندین نفر مصدوم شدند.

11 نفر قربانی انتقام کور پسر17 ساله

سلامت نیوز: پسر نوجوان به‌ خاطر اختلاف با شوهرخاله‌اش، قهوه خانه او را در منطقه کیان اهواز به آتش کشید که این انتقامجویی فاجعه‌ای هولناک را رقم زد و دست کم 11 نفر کشته و چندین نفر مصدوم شدند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از «ایران»، ساعت یک بامداد دیروز حریقی مهیب در قهوه خانه ای به آتش‌نشانی، پلیس و اورژانس اعلام شد. دقایقی بعد وهمزمان با حضور تیم‌های امدادی وآتش‌نشانی در محل حادثه وشروع عملیات اطفای حریق، امدادگران تعدادی از افراد گرفتار را از میان دود و آتش بیرون کشیدند، اما چندین نفر که در انتهای ساختمان حبس شده بودند زنده زنده درآتش سوختند که پس از ورود تیم‌های آتش‌نشانی به این محل، 11 جسد کشف شد. مصدومان نیز به بیمارستان انتقال یافتند.

دستگیری نوجوان آتش افروز
سرهنگ محمد صفری - فرمانده انتظامی اهواز- دراین باره گفت: بررسی‌های تخصصی در محل آتش‌سوزی نشان داد که حادثه به‌طور قطع عمدی بوده است. بنابراین بلافاصله تحقیقات تخصصی آغاز شد و چند مظنون دراین باره دستگیر شدند. تا اینکه کارآگاهان سرانجام با ردیابی‌های تخصصی و به فاصله 4 ساعت از وقوع این اتفاق هولناک، نوجوان 17 ساله‌ای را دراین باره شناسایی و دستگیرکردند که صــــــــــــاحب قهوه خانه شوهرخاله‌اش بود. این پسر شرور در بازجویی‌های تخصصی به آتـــــش زدن قهوه خانه اعتراف کرد و مدعی شد پیش تر در قهوه خانه کار می کرده و از آنجا اخراج شده است. او همچنین گفت با شوهرخاله‌اش - مدیر قهوه خانه - اختلاف داشته و به‌خاطر خشم و عصبانیت آنجا را به آتش کشیده است. متهم بعد از دستگیری به اقدام جنون‌آمیز خود یا همدستی دو نفر دیگر اعتراف کرد و بازسازی صحنه جرم نیز در محل انجام شد.

احتمال افزایش تعداد تلفات
فرهاد حمزه لویی- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز- هم دراین باره گفت: با مرگ یک نفر از مصدومان حادثه آتش‌سوزی قهوه خانه کوی علوی اهواز تعداد کشته شدگان این واقعه هولناک به 11 نفر رسید. جسد هشت نفر از جانباختگان به سردخانه بیمارستان طالقانی اهواز منتقل شده و 2 مصدوم دیگر حادثه به بیمارستان طالقانی اهواز انتقال یافته‌اند که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. عبدالحسین غافلی - 63 ساله - که صاحب قهوه خانه است نیز بر اثر دود گرفتگی و ناراحتی قلبی در بیمارستان آیت الله کرمی بستری شده است.

مصدومیت سه آتش‌نشان
آتش پاد تراب پور- رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز- هم اظهارداشت: خبر آتش‌سوزی در منطقه کیان اهواز، ساعت 01:05 بامداد سه‌شنبه به آتش نشانی اعلام شد و آتش‌نشانان چهار دقیقه بعد به محل رسیدند. آتش بسیار سنگین بود و برای مهارشعله‌ها و اطفای حریق 6 خودروی سنگین آتش نشانی به محل اعزام شدند. با توجه به حجم آتش، نیروهای امدادی تلاش کردند از سرایت آتش به مکان‌های اطراف جلوگیری کنند. در این آتش‌سوزی سه نفر از اهالی محل و سه آتش‌نشان نیز مصدوم شدند. سرانجام این حریق پس از چند ساعت به طور کامل مهار شد.

اعلام هویت تعدادی از قربانیان و مصدومان
از میان 11 قربانی این آتش‌سوزی هویت حسن حیدری، عدنان عفراوی، فؤاد غافلی، فرحان حردانی و هاشم عفراوی تأیید شده است اما شناسایی 6 نفر دیگر به‌دلیل همراه نداشتن مدارک شناسایی یا شدت سوختگی همچنان نامعلوم است.
اسامی تعدادی از مصدومان حادثه:
1- حمزه طائی/ 45 درصد سوختگی/ 32 ساله/ بستری در بیمارستان طالقانی2- فؤاد عامری پور/21 درصد سوختگی/ 27 ساله/ بستری در بیمارستان طالقانی3- عبدالحسین غافلی/63 ساله/ صاحب قهوه خانه، دود گرفتگی و ناراحتی قلبی/ بستری در بیمارستان کرمی4- صلاح الهایی سحر/30 ساله/ آتش‌نشان/ دودگرفتگی/ ترخیص از بیمارستان کرمی
5- سیداحمد فاطمی/ 37 ساله/ خفگی براثر دود/ بستری در بیمارستان گلستان


روایت یکی از بازماندگان فاجعه

یکی از بازماندگان آتش‌سوزی قهوه‌خانه منطقه کیان اهواز، ماجرای آتش‌سوزی مرگبار در این قهوه‌خانه را شرح داد.
فؤاد عامری‌پور اظهار کرد: با دوستم عدنان عفراوی به قهوه‌خانه نوارس رفتیم. ساعت حدود یک نیمه‌شب بود که پسرنوجوانی را کنار قهوه‌خانه دیدیم. اوکه ظرف بنزین دردست داشت ناگهان بنزین را روی درودیوار ریخت و قهوه‌خانه را آتش زد و خیلی سریع از محل متواری شد. لحظه‌ای بعد، فریاد بلندی ما را به خود آورد. یک نفر داد می‌زد که «آتیش زد، آتیش زد، فرار کنید».
اول فکر نمی‌کردیم آتش گسترش یابد و فکر می‌کردیم فوری خاموش می‌شود. ولی آتش با سرعت زیادی گسترش پیدا کرد و همه قهوه‌خانه را در برگرفت.
البته من قبل از همه فرار کردم و سریع خودم را به بیرون پرتاب کردم. این کار با کلی تلاش صورت گرفت و بسادگی نبود. وقتی بیرون رفتم و قسمت‌هایی از بدنم آتش گرفته بود، به فردی که بیرون بود، گفتم که سریع با خانواده‌ام تماس بگیرد و موضوع را اطلاع دهد.
فؤاد که نسبت به سایرمصدومان شرایط بهتری دارد هم‌اکنون در بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز بستری است. به گفته پزشکان، وی از افرادی است که به لطف خدا زنده خواهد ماند و می‌تواند پس ازدرمان به زندگی عادی‌اش بازگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha