یک متخصص اطفال تصریح کرد: اوریون یک بیماری عفونی-ویروسی است که در بهار شایع‌تر می‌شود.

افزایش احتمال ابتلا به ویروس اوریون در فصل بهار

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر احمدرضا فرسار، متخصص اطفال  با توجه به شیوع بیماری عفونی «اوریون» در فصل بهار، گفت: شیوع اوریون در فصول بهار و پاییز افزایش می‌یابد. اوریون یک بیماری عفونی-ویروسی است که خود به خود بهبود می‌یابد اما افراد به خصوص کودکان به محض مشاهده علائم باید تحت نظر پزشک قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه این دسته از بیماران باید داروهایی از قبیل «تب بر» و «مُسکن» دریافت کنند، افزود: داروهای بیماران نباید حاوی «آسپرین» و «ایبوبروفن» باشد. بنابراین بیماران نیز به خاطر داشته باشند چهت تسکین درد به هیچ عنوان از این داروها خودسرانه استفاده نکنند.

بیشتر بدانید: علائم و عوارض ابتلا به اوریونفرسار در ادامه درباره رژیم غذایی کودکان و افراد مبتلا به اوریون، بیان کرد: غذای این دسته از بیماران نباید ترش مزه باشد یا اصطلاحا این بیماران نباید مواد غذایی را که موجب افزایش ترشج بزاق دهان شود مصرف کنند زیرا با مصرف این مواد غذایی احساس درد افزایش می‌یابد.

این متخصص اطفال با تاکید براینکه افراد به محض مشاهده علائم بیماری از قبیل تورم بناگوش و احساس درد باید سریعا به پزشک مراجعه کنند، یادآور شد: متاسفانه در برخی موارد این بیماری با عفونت استخوان اشتباه تشخیص داده می‌شود بنابراین افراد باید به پزشک متخصص مراجعه کنند.

وی در خصوص باور برخی افراد مبنی براینکه اگر پسران مبتلا به اوریون راه بروند عقیم می‌شوند، افزود: اگر پسران بعد از سن بلوغ به این بیماری مبتلا شده باشند یا بیماری موجب بروز تورم بیضه، دل درد و استفراغ شود توصیه می‌شود از راه رفتن اجتناب کنند زیرا خطر عقیم شدن آنها را تهدید می‌کند در غیر اینصورت بیماری هیچ عارضه‌ای برای آنها به همراه ندارد و روی قدرت باروری آنها تاثیر نمی‌گذارد.

فرسار تصریح کرد: اگر پسران دچار علائم فوق شدند باید حتما برای مدتی در بیمارستان تحت نظر پزشک متخصص قرار بگیرند.

این متخصص اطفال درباره واکسن این بیماری، اظهار کرد: در کشور ما از سال 1367 تاکنون کودکان در 18 ماهگی یا یک سالگی واکسن این بیماری را دریافت می‌کنند. افرادی که واکسن دریافت می‌کنند برای مدت طولانی در برابر این بیماری ایمن می‌شوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha