مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مرحله دوم طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از امروز ۱۸ فروردین ماه در کشور آغاز شد.

اجرای مرحله دوم واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در کشور

سلامت نیوز:مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مرحله دوم طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از امروز ۱۸ فروردین ماه در کشور آغاز شد.
                                                                                                   
                                
به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، مهدی شفیعی در خصوص عملکرد اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال گفت: خوشبختانه با توجه به پوشش بالای واکسیناسیون و انجام طرح‌های واکسیناسیون تکمیلی، سال هاست که در ایران بیماری فلج اطفال مشاهده نشده است.

وی افزود: برای حفظ ایمنی کودکان و جلوگیری از بازگشت بیماری با توجه به وجود بیماری در دو کشور همسایه یعنی پاکستان و افغانستان، همه ساله کلیه کودکان اتباع خارجی و کودکان مناطق سیاری در دو مرحله تحت پوشش واکسیناسیون تکمیلی و واکسن فلج اطفال خوراکی قرار می‌گیرند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطر نشان کرد: مرحله اول این طرح در تاریخ ۵ تا ۸ اسفند سال ۹۶ اجرا شده و مرحله دوم نیز در تاریخ ۱۸ تا ۲۱ فروردین سال جاری انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: کودکانی که تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند متولدین ۵ اسفند ۹۱ تا ۲۱ فروردین ۹۷ هستند.

شفیعی اذعان داشت: کل کودکان واکسینه شده در مرحله اول ۱۷ هزار و ۸۵۱ نفر بوده اند که از این تعداد ۱۶ هزار و ۲۶۳ نفر را کودکان اتباع خارجی شامل می‌شوند.

وی در پایان اظهار داشت: بیماری فلج اطفال از جمله بیماری‌هایی است که بیشتر افراد مصون نشده را مبتلا می‌کند و عوارض این بیماری می‌تواند فلج اندام‌ها (معمولا در یک عضو دست یا پا) و حتی مرگ در کودکان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha