رئیس انجمن علمی مامایی ایران ضمن اشاره به وضعیت اسفبار آمار سزارین در کشور گفت: با این تفاسیر در حدود ۵۰ درصد نوزادان در اتاق های عمل متولد می شوند.

وضعیت اسفبار سزارین در ایران/تولد ۵۰ درصد نوزادان در اتاق عمل

سلامت نیوز:رئیس انجمن علمی مامایی ایران ضمن اشاره به وضعیت اسفبار آمار سزارین در کشور گفت: با این تفاسیر در حدود ۵۰ درصد نوزادان در اتاق های عمل متولد می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، ناهید خداکرمی در نشست خبری چهارمین کنگره بین‌المللی تولیدمثل اظهار داشت: انجمن مامایی ایران تلاش کرده همواره در راستای سیاست های جمعیتی کشور، گام بردارد بر همین اساس موضوع سلامت مادر و نوزاد به عنوان شاخص مهم در تولیدمثل از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با عنوان این مطلب که در زمان برگزاری این کنگره، انجمن مامایی دو پنل را با موضوع بررسی کاهش مرگ و میر مادر و نوزاد و همچنین مروری بر تجربه جهان در زمینه سلامت مادر و نوزاد برگزار می کند افزود: ایران جزء کشورهایی است که از نظر کاهش مرگ و میر مادر و نوزاد در دنیا خوب پیشرفته اما از جهت عوارض کاهش مرگ و میر مادران باردار، نیاز به بازسازی وجود دارد.

خداکرمی با اشاره به این مطلب که آمار سزارین در ایران بالا بوده و اسفبار تلقی می شود، تأکید کرد: در این شرایط حدود ۵۰ درصد نوزادان در اتاق های عمل به دنیا می آیند.

رئیس انجمن علمی مامایی ایران با تأکید بر استفاده از تجربیات جهانی در زمینه سلامت مادر و نوزاد تصریح کرد: ما در پنل مروری بر تجربه جهان در زمینه سلامت مادر و نوزاد تصمیم داریم با استفاده از حضور مدرسین خارجی تجربه های موفق در این زمینه را به صورت یک برنامه راهبردی در اختیار سیاست گذاران کشورمان قرار دهیم.

وی در ادامه به موضوع آلودگی هوا و امواج و تأثیرگذاری آنها در باروری گفت: ما می خواهیم با بررسی این موضوع پی به این موضوع ببریم که الان مردم در چه شرایطی هستند و آیا امواج در حد مطلوب بوده و یا اینکه این امواج برای سلامت مردم مضر است.

خداکرمی اظهار داشت: ما به دنبال معرفی یک تولید مثل باکیفیت از نظر استانداردهای جهانی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha