چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
کد خبر: 241404

: اسمش که می‌آید، نگاهی به سر تا پای شما می‌اندازند و به پولداری و خوردن هر روزه کباب، متهم‌تان می‌کنند. اما واقعیت این است که بیماری نقرس، گرچه با مصرف گوشت قرمز تشدید می‌شود، اما تنها به دلیل خوردن هرروزه غذاهای گوشتی، ایجاد نمی‌شود.

نقرس اگرچه فقیر و غنی‌ نمی‌شناسد، اما درمان دارد

سلامت نیوز: اسمش که می‌آید، نگاهی به سر تا پای شما می‌اندازند و به پولداری و خوردن هر روزه کباب، متهم‌تان می‌کنند. اما واقعیت این است که بیماری نقرس، گرچه با مصرف گوشت قرمز تشدید می‌شود، اما تنها به دلیل خوردن هرروزه غذاهای گوشتی، ایجاد نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، این بیماری که زمینه را برای درد، تورم، حساسیت به لمس و التهاب مفاصل فراهم می‌کند، گاهی به خاطر ژن‌های‌تان سراغ شما می‌آید و گاهی در اثر اختلالاتی که در بدن‌تان رخ می‌دهد، ایجاد می‌شود. نقرس، که اغلب، گوش‌ها، مچ دست، زانوها، مچ پا و مفاصل کوچک دست را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، به دلیل بالارفتن سطح اسیداوریک در بدن اتفاق می‌افتد و بیگانگی با ورزش، درگیربودن با استرس و مصرف بیش از اندازه غذاهای پروتئینی، احتمال ابتلا به آن را بیشتر می‌کند. گرچه مبتلایان به نقرس، برای کاهش عوارض این بیماری، چاره‌ای جز دارودرمانی ندارند، اما می‌توانند گاهی با کمک درمان‌های ساده خانگی، شدت عوارض ناشی از این بیماری را کمتر کنند.

سرکه‌سیب بنوشید
یکی از داروهای ضدالتهابی خانگی که به کاهش درد و تورم در بافت‌های آسیب‌دیده بدن‌تان کمک می‌کند، سرکه‌سیب است. اگر هر روز یک قاشق از این ماده را در آب بریزید و بنوشید، می‌توانید به کاهش عوارض بیماری نقرس، امیدوار باشید. البته تنها سرکه‌سیب نیست که به کاهش سطح اسیداوریک بدن کمک می‌کند. خود سیب هم دارویی طبیعی برای درمان نقرس به حساب می‌آید و می‌تواند به بهبود حال شما کمک کند.

در غذای‌تان زنجبیل بریزید
ریشه زنجبیل، دارای خواص ضدالتهابی است و می‌تواند به عنوان یکی از داروهای طبیعی درمان نقرس، از آن کمک گرفت. اگر ریشه زنجبیل را هنگام طبخ، به غذاهای‌تان اضافه کنید یا اینکه هر روز، دم‌نوش زنجبیل بنوشید، احتمال پایین‌آمدن اسیداوریک بدن‌تان بیشتر شده و کمتر از عوارض ناشی از نقرس، رنج می‌برید.

آب‌درمانی کنید
نوشیدن آب بیشتر، به دفع مازاد اسیداوریک بدن‌تان کمک کرده و بیماری‌تان را تسکین می‌دهد. گذشته از این، شما با قراردادن منطقه آسیب‌دیده در آب سرد، می‌توانید التهاب و درد آن را کم کنید. البته آبی که برای کم‌کردن عوارض نقرس سراغش می‌روید، نباید آن‌قدر سرد باشد که مشکلات دیگری را بر مشکل امروز شما بیفزاید؛ پس حد تعادل را رعایت کنید و به واکنش بدن‌تان بعد از انجام هر روش درمانی، توجه کنید.

موز بخورید
پتاسیم موجود در موز، به کاهش سطح اسیداوریک بدن‌تان کمک می‌کند و زمینه را برای خروج این ماده از بدن‌تان، از طریق ادرار فراهم می‌کند. موز، علاوه بر پتاسیم، میزان زیادی ویتامین  c دارد و با خوردنش می‌توانید درد و تورم بافت‌های بدن‌تان را کمتر کنید. پس برای بهبود وضعیت بدن‌تان، هر روز لااقل یک موز میل کنید.

پیلاتس کار کنید
ورزش‌کردن، به دفع مازاد اسیداوریک بدن کمک می‌کند و عوارض ناشی از نقرس را کمتر می‌کند. برای اینکه این بیماری، بدن‌تان را تحلیل نبرد، باید یک رشته ورزشی را به‌طور جدی دنبال کنید و اگر امکان عضویت در یک باشگاه ورزشی را ندارید، پیاده‌روی یا انجام منظم نرمش‌های خانگی را فراموش نکنید.

روی آب، آب‌لیمو بریزید
یکی از بهترین راه‌ها برای ازبین‌بردن نقرس و تورم و کاهش میزان اسیداوریک در خون، مصرف آب‌لیموی تازه است. اگر هر روز آب نیمی از یک لیموی تازه را در آب بچکانید و میل کنید، می‌توانید به کاهش اسیداوریک خون‌تان امیدوار شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha