سلامت نیوز :مرگ زود هنگام سالانه موجب از دست رفتن حدود 4 میلیون سال عمر در كشور می‌شود كه علت عمده این مرگ‌ها بروز حوادث و سوانح رانندگی و بیماری‌های مزمن است.
سیاوش صحت، دبیر علمی جامعه جراحان ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: مقایسه وضعیت كنونی تروما در ایران در مقایسه با جهان نشان می‌دهد كه آمار مرگ و میر و ناتوانی بر اثر تصادفات و حوادث مختلف به ویژه سوانح رانندگی در ایران در مقایسه با بسیاری از كشور‌ها بالا است.
وی تأكید كرد: براساس گزارش‌های وزارت بهداشت و سایر سازمان‌های بهداشتی كشور بیشتر افرادی كه در اثر سوانح و تصادفات رانندگی درایران جان خود را از دست می‌دهند، بین 15 تا 35 سال دارند كه این امر نشان دهنده بالا بودن آمار تلفات رانندگی در جوانان است.
صحت گفت: به دلیل سوانح و حوادث رانندگی، انواع بیماری‌های مزمن و عفونی و برخی دیگر از عوامل، سالانه میلیون‌ها سال عمر در جهان و از جمله در كشورمان از دست می‌رود و در واقع عوامل فوق موجب مرگ زودهنگام به ویژه در جوانان و افراد میانسال شده و می‌شود.
دبیر علمی جامعه جراحان ایران تصریح كرد: مرگ زودهنگام سالانه موجب از دست رفتن حدود 4 میلیون سال عمر در كشور می‌شود كه علت عمده این مرگ و میر‌ها بروز حوادث و سوانح رانندگی و بیماری‌های مزمن است.
وی با بیان اینكه در مرگ زود هنگام ناشی از تروما و حوادث رانندگی به طور عمده جوانان دیده می‌شوند اظهار داشت: براساس گزارش‌های سال‌های اخیر حدود 60 تا 65 درصد از تلفات حوادث رانندگی كمتر از 40 سال سن دارند.
صحت خاطرنشان كرد: اگر چه در سال‌های اخیر با افزایش آگاهی مردم و مقررات مناسب سازمان‌های متولی امر راهنمایی و رانندگی تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی در كشور‌ كاهش یافته است، اما هنوز آ‌مار مرگ و میر و ناتوانی ناشی از این حوادث بالا است، لذا همه مردم باید تلاش بیشتری برای پیشگیری از بروز تروما و سوانح رانندگی كرده و در این زمینه مسئولان راهنمایی و رانندگی را همراهی و كمك كنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha