مدیرکل محیط زیست شهر تهران: برنامه ویژه پایش کارواش‌های پایتخت در سال جاری اجرایی می‌شود

هشدار جدی سازمان محیط زیست به کاروا‌ش‌ها جهت رفع آلایندگی

سلامت نیوز:مدیرکل محیط زیست شهر تهران: برنامه ویژه پایش کارواش‌های پایتخت در سال جاری اجرایی می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، مدیرکل محیط زیست شهر تهران از اجرای برنامه ویژه پایش و رصد فعالیت کارواش‌های پایتخت از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت در سال گذشته برای ۲۰۰ کارواش در سطح شهر تهران، اخطاریه صادر شد.

محمد حسین بازگیر درباره مشکلات زیست محیطی ناشی از فعالیت کارواش‌های پایتخت گفت: یکی از اقداماتی که در اداره محیط زیست شهر تهران صورت می‌گیرد، پایش کارواش‌های سطح شهر تهران است که این برنامه در فواصل مختلف انجام می‌شود اما این موضوع از سال جاری به طور ویژه مورد توجه ویژه قرار دارد.

مدیرکل محیط زیست شهر تهران ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده در سال گذشته برای ۲۰۰ کارواش در سطح شهر تهران، اخطاریه صادر شد و این مراکز باید در مهلتی که به آن‌ها داده شده جهت رفع آلایندگی اقدام کنند.

بازگیر با بیان اینکه به تمامی کارواش‌های آلاینده جهت رفع آلایندگی مهلت داده می‌شود، خاطرنشان کرد: در برنامه پایش کارواش‌ها، تجهیزات و تأسیسات این مراکز توسط محیط زیست بررسی می‌شود و از خروجی پساب کارواش‌ها نمونه برداری می‌شود و به آزمایشگاه‌های معتمد ارسال خواهد شد که در نهایت استاندارد بودن یا نبودن آن مشخص شود.

وی درباره فعالیت کارواش‌های غیرمجاز و نحوه برخورد محیط زیست با این مراکز نیز گفت: شناسایی این واحدها با همکاری اتحادیه اصناف انجام می‌شود اما آنچه که برای ما اهمیت دارد این است که فعالیت غیراصولی کارواش‌ها سبب آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی می‌شود چرا که در پساب این واحدها علاوه بر وجود مواد آلاینده، شوینده‌ها، انواع روغن و گریس سمی و خطرناک مانند فلزات سنگین وجود دارد که مخاطرات جدی زیست محیطی در پی دارد.

مدیرکل محیط زیست شهر تهران با اشاره به پایش سایر مراکز مرتبط با محیط زیست نیز گفت: پایش بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، واحدهای صنعتی، کارخانه‌ها و کارواش‌های سطح شهر تهران از اقداماتی است که در دستور کار محیط زیست قرار دارد و به صورت مستمر و دائمی در حال انجام است و محیط زیست نسبت به برخورد با تخلفات زیست محیطی از سوی این مراکز به صورت جدی برخورد خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha