مسئول گروه تجهیزات پزشکی دفترخدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت برای دریافت هزینه لوازم و تجهیزات پزشکی باید مدارک کافی داشته باشند.

لزوم ارائه مدارک کافی برای دریافت هزینه لوازم و تجهیزات پزشکی

سلامت نیوز:مسئول گروه تجهیزات پزشکی دفترخدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت برای دریافت هزینه لوازم و تجهیزات پزشکی باید مدارک کافی داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، امیر ندرلو ، در خصوص دریافت هزینه کرد بیمه شدگان از سازمان بیمه سلامت ایران، افزود: مدارکی که برای دریافت هزینه لوازم و تجهیزات پزشکی ازسازمان بیمه سلامت لازم و ضروری است، شامل اصل و تصویر از کارت ملی و صفحه عکس دار دفترچه بیمه درمانی معتبر بیمه شده اصلی و بیمار، گواهی پزشک معالج، تصویر شرح عمل با ذکر نوع عمل جراحی، صورتحساب بیمارستانی، نسخ لوازم و تجهیزات پزشکی، گزارش رادیولوژی پس از عمل جراحی برای تائید پروتز مصرفی بکار رفته برای بیمار، خلاصه پرونده ، فاکتور خرید لوازم و تجهیزات پزشکی (تاریخ فاکتور حداکثر تا ۷ روز کاری پس از عمل قابل پذیرش است)، گزارش آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی و اصل ریز لوازم و تجهیزات بخش همراه و مشخصات کامل بیمار است.

وی در خصوص پرداخت هزینه سمعک به بیمه شدگان نیز افزود: پرداخت هزینه سمعک هر ۱۰ سال یک بار فقط برای یک گوش قابل پرداخت است اما برای نوزادان وکودکان تا پایان سن ۶ سالگی در صورت نیاز برای هر دو گوش، سمعک قابل محاسبه و پرداخت خواهد بود. هزینه سمعک برای افراد با افت شنوایی به میزان ۴۰ دسی بل و بیشتر از آن قابل محاسبه وپرداخت است.

ندرلو با بیان اینکه حداقل سابقه پرداخت حق بیمه پنج سال سابقه درسازمان بیمه سلامت ایران است اظهار کرد: هزینه تعمیر و باطری سمعک غیر قابل پرداخت است. تشخیص سمعک باید با تجویز متخصص گوش و حلق و بینی انجام شود.

مسئول گروه تجهیزات پزشکی دفترخدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران ، همچنین درخصوص دریافت محصولات بیماران استومی گفت: هزینه لوازم مصرفی بیماران استومی با ثبت درسامانه تایید خدمات و تشکیل پرونده و براساس فاکتور خرید تا سقف اعلام شده در پورتال تجهیزات پزشکی وفرانشیز ۳۰ درصد محاسبه و پرداخت می شود.

(بیمارانی که تحت عمل جراحی استومی قرارمی گیرند، روی شکم خود دهانه ای به نام استوما دارند. استوما درحقیقت قسمتی از روده است که از شکم خارج شده و توسط بخیه به جدار شکم ثابت می شود و مواد دفعی بدن از طریق آن خارج می شود. افرادی که تحت عمل جراحی استومی قرار می گیرند، قادر نیستند مانند افراد عادی دفع ادرار ومدفوع داشته باشند.)



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha