سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2417

سازمان ملل متحد براساس مذاكرات صورت گرفته و برای ارتقای سطح علوم در سطح بین‌المللی، سال جاری را به عنوان "سال جهانی زمین" معرفی خواهد كرد.

به گزارش سلامت نیوز،سازمان زمین شناسی واكتشافات معدنی كشور روز دوشنبه باارسال نمابری به گروه علمی ایرنا به نقل از رییس اداره علوم كمیسیون ملی یونسكو اعلام كرد: در كمیته مورد نظر در خصوص فعالیت‌های مرتبط با مسایل علوم زمین بحث و برنامه ریزی و تصمیم‌گیری می‌شود كه بر همین اساس كمیته در حال تنظیم یك برنامه دو سالانه برای فعالیت‌های مختلفی است كه اعضا در خصوص مسایل علوم زمین می‌توانند داشته باشند.

دكتر "محمد علی وحدت" گفت: از جمله موارد این برنامه دو سالانه می‌توان به برگزاری سمینارها، كنفرانس ها، اعزام افراد به سمینارهای تخصصی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی اشاره كرد.

دكتر وحدت با اشاره به حضور دكتر حقی پور نماینده كمیته بین‌المللی زمین در یونسكو در جلسات برگزار شده، خاطرنشان كرد، بر اساس مذاكرات صورت گرفته، سال میلادی آینده از سوی سازمان ملل متحد به عنوان سال جهانی زمین معرفی خواهد شد كه بر همین اساس برنامه‌ها و اهداف مورد نظر در این خصوص تدوین و برای حمایت از آن به دولت ارایه خواهد شد.

رییس اداره علوم كمیسیون ملی یونسكو با اشاره به اهمیت مباحث مربوط به علوم زمین و لازمه پرداختن به آن از سوی همه كشورهای دنیا، تصریح كرد:
یكی از تصمیمات كمیته ملی علوم زمین در یونسكو، برگزاری سالانه المپیاد زمین شناسی بود كه به نظر می‌رسد به رغم مباحث بسیار عمیق و جذاب موجود در این رشته، تا به حال از آن غافل مانده‌ایم كه امیدواریم با برنامه‌های پیش رو و فرهنگ‌سازی مناسب به جایگاه واقعی این علم در بین رشته‌ها دست یابیم.

وی یاد آور شد كه موضوع ژئو پارك‌ها و بحث بیماری‌های مختلف با منشا زمین در بین اعضای كمیته ملی زمین بسیار قابل توجه است و خوشبختانه دانشمندان ایرانی از جمله اولین مبتكرانی هستند كه این بحث‌ها را در مجامع بین‌المللی از جمله یونسكو مطرح كرده و باید گفت كه از سوی دیگر اعضا با استقبال بسیار گسترده‌ای رو به رو شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha