سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 241792

محققان دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس( UCLA) دریافتند که نشستن های طولانی مدت مثل صرف کردن تمام روز پشت میز کار منجر به تغییراتی در بخشی از مغز که مربوط به حافظه است، می شود.

نشستن بیش از حد موجب تخریب مغز می شود

سلامت نیوز: محققان دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس( UCLA) دریافتند که نشستن های طولانی مدت مثل صرف کردن تمام روز پشت میز کار منجر به تغییراتی در بخشی از مغز که مربوط به حافظه است، می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا،‌ بر اساس تحقیقات قبلی عادت های غلط مثل نشستن های طولانی مدت  خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و مرگ زودرس را در افراد میانسال و سالخورده افزایش می دهد. مطالعه جدید محققان، که ۱۲ آوریل در مجله PLOS One منتشر شد، اثرات بی تحرکی را بر غیر فعال کردن قسمتی از مغز نشان می دهد.

در این مطالعه جدید محققان معتقدند که چنین عادات غلطی سبب کاهش کارکرد یک منطقه از مغز که در شکل گیری خاطرات جدید دخیل است، می شوند. محققان افزودند که ریزش مغزی می تواند باعث کاهش شناختی و زوال عقل در افراد میان سن و سالمند باشد.

این تحقیق روی افراد ۴۵ تا ۷۵ سال سن انجام شد که محققان میزان فعالیت بدنی و میانگین ساعت هایی که آنها طی هفته گذشته داشتند را بررسی کردند.

سپس محققان مغز شرکت کننده ها را اسکن کردند. طبق این مطالعه، با استفاده از یک اسکن MRI با وضوح بالا، دانشمندان جزئیات دقیق هر یک از شرکت کنندگان را شناسایی و روابط میان ضخامت قسمتی از مغزرا با سطح فعالیت های بدنی شرکت کنندگان و  عادتهای غلط مثل نشستن های طولانی مدت را مشخص کردند.

نتایج نشان داد که نشستن برای مدت زمانهای طولانی، بدون در نظر گرفتن سطح فعالیت فیزیکی، باغث نازک شدن قسمتی در مغز می شود.

محققان در این بیانیه اظهار داشتند که کاهش رفتار نامتناسب و ترک عادتهای غلط ممکن است راهی برای بهبود سلامت مغز در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha