سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 241804

شایان از آشنایان خانوادگی ما بود و با یکدیگر رفت‌وآمد داشتیم حتی به منزل ما می‌آمد و با ما زندگی می‌کرد، من با وی ارتباط داشتم و همسرم به ارتباط من و شایان مشکوک شده بود که من ...

قتل شوهری که متوجه رابطه همسرش با مرد جوان شد

سلامت نیوز: شایان از آشنایان خانوادگی ما بود و با یکدیگر رفت‌وآمد داشتیم حتی به منزل ما می‌آمد و با ما زندگی می‌کرد، من با وی ارتباط داشتم و همسرم به ارتباط من و شایان مشکوک شده بود که من ...

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا؛ ساعت 19:30 یازدهم دی سال گذشته مأموران کلانتری 102 پاسداران در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام کردند مرد پنجاه ساله‌ای در منزلش در منطقه شیان به قتل رسیده است.

دقایقی بعد از اعلام این خبر سجاد منافی‌آذر؛ بازپرس امور جنایی تهران به همراه اکیپ تشخیص هویت آگاهی در صحنه جرم حاضر و مشغول تحقیقات درباره این پرونده شدند.

بررسی‌های اولیه نشان داد مقتول، مرد پنجاه ساله‌ای است که بر اثر ضربات چاقو به قتل رسیده، دقایقی قبل از جان باختن، خودش را از داخل اتاق به مقابل در خروجی خانه رسانده و از همسایه‌ها کمک خواسته اما در نهایت به کام مرگ فرورفته همچنین شواهد نشان داد که قاتل به هنگام فرار، پابرهنه بوده و اثرات خون روی زمین برجای مانده است.

در ادامه تحقیقات از همسر مقتول صورت گرفته و وی در اظهارات اولیه به بازپرس امور جنایی تهران گفت: شوهرم، من و فرزندم را به مهمانی برد و به منزلمان برگشت.

وی افزود: از پنج روز قبل، مرد جوانی به نام شایان که از دوستان شوهرم بود، از شهرستان به منزلمان آمد و نزد ما بود.

بررسی‌ها نشان داد که شایان وسایلش (کفش و تلفن‌همراه) را در منزل مقتول جاگذاشته و پس از قتل اثری از وی نیست.

همزمان با انتقال جسد مقتول به پزشکی قانونی تحقیقات برای بازداشت متهم پرونده آغاز شد و کارآگاهان در بررسی دوربین مداربسته اطراف محل حادثه با سه مرد مواجه شدند که در زمان وقوع قتل در منزل مقتول حضور داشته و سپس از این منزل خارج شده‌اند.

با کشف این سرنخ کارآگاهان بار دیگر از همسر مقتول بازجویی کرده و در تحقیقات متوجه تناقض‌گویی وی شدند.

همسر مقتول که سهیلا نام دارد پس از روبه‌رو شدن با قراین و شواهد، لب به اعتراف گشود و گفت: شایان از آشنایان خانوادگی ما بود و با یکدیگر رفت‌وآمد داشتیم حتی به منزل ما می‌آمد و با ما زندگی می‌کرد، من با وی ارتباط داشتم و همسرم به ارتباط من و شایان مشکوک شده بود که من و شایان تصمیم گرفتیم شوهرم را از سر راه بردایم.

وی افزود: چند بار تصمیم گرفتیم شوهرم را از میان برداریم و حتی نقشه‌های مختلفی کشیدیم، یک بار تصمیم گرفتیم او را از بالکن به پایین پرتاب کنیم، یک بار تصمیم داشتیم مواد مخدر داخل خودرویش جاسازی کنیم اما نشد تا اینکه سرانجام تصمیم گرفتیم او را برای همیشه از سر راه برداریم به همین دلیل قرار شد کلید یدک خانه را به شایان بدهم و او زمانیکه همسرم خانه نیست به داخل خانه بیاید و پس از بازگشت همسرم نقشه را عملی کند.

سهیلا در ادامه اظهاراتش به بازپرس گفت: روز حادثه به شوهرم گفتم که من و دختر هفت ساله‌ام را به منزل یکی از اقوام ببرد که او ما را رساند و سپس به خانه بازگشت و زمانیکه ما خارج از منزل بودیم شایان نقشه را عملی کرد.

پس از اظهارات سهیلا، کارآگاهان برای بازداشت شایان و دو مرد جوان دیگر وارد عمل شده و موفق به شناسایی و بازداشت دو مرد جوان (دو متهم دیگر این پرونده) شدند.

دو متهم این پرونده در اظهاراتشان به بازپرس، نحوه قتل شوهر سهیلا را تشریح کردند و در اظهاراتشان به بازپرس گفتند: مدتها قبل از قتل با شایان در یک پارک آشنا شدیم و ارتباط ما از همان موقع بیشتر شد و به شایان گفتیم بیکار هستیم که مدتی بعد شایان گفت دامادشان با خواهرش بدرفتاری می‌کند و از ما خواست در ازای دریافت چندین میلیون تومان شوهر خواهرش را گوشمالی دهیم.

این دو متهم در ادامه اظهاراتشان به بازپرس مدعی شدند: روز حادثه با شایان به خانه مقتول رفتیم و با کلید یدک در خانه را باز کردیم، داخل اتاق پنهان شده و زمانیکه مقتول به خانه بازگشت متوجه حضور ما در خانه شد که ما با چاقو به وی حمله‌ور شده و ضربه زدیم در این حین مقتول از دست ما فرار کرد و قصد داشت از خانه خارج شود و داد و بیداد کند که شایان سر رسید و با چاقو ضربه کشنده به مقتول زد، سپس از ترس اینکه همسایه‌ها متوجه شوند به سرعت از آنجا متواری شدیم البته اکنون فهمیدم ماجرا از چه قرار است و نمی‌دانستیم مقتول، شوهر خواهر شایان نیست، ما قصد قتل نداشتیم.

متهمان پس از این اظهارات با دستور سجاد منافی‌آذر؛ بازپرس امور جنایی تهران برای ادامه تحقیقات در اختیار مأموران اداره آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات برای بازداشت متهم فراری این پرونده ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha