سلامت نیوز :مشاور وزیر بهداشت گفت: ادغام آموزش پزشكی در وزارت بهداشت منجر به ارتقای سطح كمی و كیفی خدمات و آموزش پزشكی شده و به صورت یك الگو در چشم انداز 20 ساله و برنامه پنجساله مصوب شده است بنابراین به هیچ وجه بحث ادغام دوباره آموزش پزشكی به وزارت علوم مطرح نیست.

حسن آقاجانی در گفت‌و‌گو با فارس، افزود: پیشنهاد مطرح شده از سوی برخی مسئولان وزارت علوم مبنی بر ادغام دوباره آموزش پزشكی در وزارت علوم به هیچ وجه جدی نیست به خصوص اینكه در چشم انداز 20 ساله كشور مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام و برنامه پنجم توسعه مصوب مجلس پس از كارشناسی‌های دقیق علمی ارتقای شاخص‌های سلامت و آموزش پزشكی كشور با فعالیت وزارت بهداشت در عرصه بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برنامه ریزی و مصوب شده و به صورت كاملاً پررنگ دیده شده است.

وی ادامه داد: تجربه موفق ایران بعد از ادغام آموزش پزشكی در نظام ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بسیاری از كشورها را به سمت الگوبرداری از این سیستم پیش برده و به عنوان یك الگوی موفق ایرانی در سازمان بهداشت جهانی نیز مطرح شده است.

مدیر كل دفتر وزارتی و روابط عمومی وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: ادغام آموزش پزشكی در نظام ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ظرفیت عظیم پژوهش و تحقیق در علوم پزشكی و تربیت نیروهای كارآمد در رشته‌های مختلف پزشكی را به وجود آورده و تعداد دانشكده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور را در اقصی نقاط كشور به بیش از 47 دانشگاه رسانده است. نیروهای متخصص و فوق تخصص در این مراكز تربیت می‌شوند و پزشكان عمومی نیز به صورت عملی اصول علمی پزشكی را در مراكز درمانی آ‌موزش می‌بیینند.

مشاور وزیر بهداشت گفت: افزایش نسبت آموزش و تحقیقات در وزارت بهداشت نسبت به وزارت علوم و ارتقای واضح شاخص‌های بهداشتی و درمانی در كشور دلیل محكمی است كه طرفداران انتزاع مجدد آموزش پزشكی از وزارت بهداشت را مجاب می‌كند كه دیگر این موضوع قدیمی را مطرح نكنند و باعث عقبگرد كشور نشوند.

آقاجانی افزود: وزارت بهداشت متولی سلامت مردم است و باید سیاستگذار و برنامه ریز این عرصه در تمام ابعاد آن باشد و تقسیم مسئولیت‌ها و چندبارگی مدیریت در نظام سلامت قطعاً به ضرر مردم و نظام سلامت كشور خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha