یك متخصص تغذیه هشدار داد:استفاده از كورتون در درمان لاغری، عوارض گوارشی و استخوانی را در پی دارد.

از كورتون برای درمان لاغری استفاده نکنید

دكترایمان مومنی، متخصص‌ تغذیه با اعلام این مطلب به ‌خبرنگار خبرگزاری‌دانشجویان ایران گفت: برخی افراد برای افزایش وزن از دسته داروهای كورتون استفاده می‌كنند، در صورتی كه استفاده از این داروها به دلیل احتباس آب و نمك موجبات بروزعوارض زیادی از قبیل عوارض گوارشی و استخوانی را فراهم می‌كنند.

وی افزود: مصرف داروهای اشتها آور زمانی موثر است كه شخص از هر نظر سالم باشد.

دكتر ایمانی ، همچنین استفاده از داروهایی را كه با كاهش متابولیسم ‌بدن باعث افزایش وزن می‌شوند را جهت افزایش وزن نامناسب ذكر كردو گفت: این داروها باعث كم‌كاری تیروئید شده و علاوه بر آن با برهم زدن نظم طبیعی بدن، باعث ایجاد مشكلات جسمی عدیده می‌شوند.

وی، شایع‌ترین داروی مصرفی جهت چاقی در كشور را سیپروهپتادین دانست و گفت: عوارض این دارو كمتر است؛ ضمن آنكه باید دانست تمام درمان‌های دارویی لاغری زمانی موثر خواهند بود كه علت لاغری ناشی از عارضه یا بیماری نباشد.

این متخصص افزود: بنابراین لازم است افراد لاغر با انجام‌ بررسی لازم از سلامت خود اطمینان یافته ‌و سپس اقدام به‌درمان لاغری نمایند. البته اكثر قریب به اتفاق بیماری‌هایی كه باعث لاغری می‌شوند نیز با درمان به موقع رفع می‌شوند.

دكترمومنی درپایان، رژیم‌غذایی ‌صحیح حاوی شیر، لبنیات، حبوبات، غلات، گوشت، سبزیجات و میوه‌جات‌و نیز انجام‌ ورزش را كه باعث افزایش اشتها و نیز سلامت فرد می‌شوند را بهترین راه درمان لاغری دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha