رئیس انجمن علمی جنین شناسی ایران، بر جهت گیری در حفظ و توسعه مراکز درمان ناباروری در کشور تاکید کرد و گفت: نگرانی از نبود دارو، می تواند بر روند درمان ناباروری اثرگذار باشد.

نگرانی از نبود دارو بر روند درمان ناباروری اثرگذار است

سلامت نیوز: رئیس انجمن علمی جنین شناسی ایران، بر جهت گیری در حفظ و توسعه مراکز درمان ناباروری در کشور تاکید کرد و گفت: نگرانی از نبود دارو، می تواند بر روند درمان ناباروری اثرگذار باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمدمهدی آخوندی در مراسم افتتاحیه چهارمین کنگره بین المللی تولید مثل در مرکز همایش های رازی تهران، اظهارداشت: از زمان تولد اولین نوزاد آزمایشگاهی در دنیا ۴۰ سال می گذرد و امروز شاهد توسعه در حوزه های درمان ناباروری همچون سقط مکرر، اندومتریوز و...، هستیم.

رئیس چهارمین کنگره بین المللی تولید مثل با اشاره به این مطلب که امروز بعد از حدود ۳۰ سال از شروع تشخیص و درمان ناباروری در کشور مواجه هستیم با مباحث متعدد مدیریتی و سیاستگذاری های کلان در حوزه درمان ناباروری، افزود: نقش موثر بیمه ها، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی و همچنین قانون های حمایتی مجلس، در این ارتباط تاثیرگذار است.

آخوندی با عنوان این مطلب که امروزه مراکز درمان ناباروری در دنیا صرف به درمان نمی پردازند، تاکید کرد: ادامه درمان تا زایمان فرزند سالم، از جمله مواردی است که در این مراکز دنبال می شود.

وی همچنین به داروهای درمان ناباروری اشاره کرد و افزود: توسعه داروهای درمان ناباروری موجب موفقیت درمان شده و نگرانی از کمبود یا عدم وجود برخی داروها، می تواند بر روند درمان ناباروری اثرگذار باشد.

رئیس انجمن علمی جنین شناسی ادامه داد: تلاش ما از برگزاری کنگره این است که بتوانیم به آخرین دستاوردها در حوزه تشخیص و درمان ناباروری دست یافته و مردم را از نگاه رفتن به خارج برای درمان ناباروری، بر حذر کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha