چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 242354

نیروهای مسلح به اجتماعی شدن "سلامت" کمک کند

سلامت نیوز:وزیر بهداشت گفت: ۴۰ سال پیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد ارزشمند، مقدس، عزیز و فداکار با فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد و خوشحالیم که سپاه پاسداران در طول ۴۰ سال گذشته، کارنامه درخشانی در خدمت به ایران و اسلام و مراقبت از انقلاب اسلامی، از خود به یادگار گذاشته است.
به گزارش ایسنا، دکترسید حسن هاشمی در ششمین همایش فرماندهان بهداشت و سلامت سپاه پاسداران، اظهار داشت: در زمان دانشجویی دو گروه بودیم؛ برخی به جهاد سازندگی رفتند و برخی دیگر به سپاه؛ البته در تاسیس این دو نهاد ارزشمند فقط دانشجویان حضور نداشتند، بلکه از اقشار مختلف حضور داشتند اما استخوان‌بندی اصلی آن، دانشجویان بودند.
وزیر بهداشت از سپاه و جهاد، به عنوان دو بال انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: اگر جهاد سازندگی امروز وجود داشت در حوزه اجرایی، کارنامه متفاوتی داشتیم؛ البته نیروهای جهادی در بدنه دولت‌ها در سال‌های متمادی حضور داشته و دارند، اما جهاد سازندگی، جوانمرگ شد.
هاشمی تصریح کرد: امام خمینی (ره) آرزو داشت که پاسدار باشد و می‌فرمود اگر سپاه نبود، کشور هم نبود و اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران نیز به پایگاه و حمایت مردمی و نهادهای برخاسته از متن مردم است که این بالاترین سرمایه کشور است.
وزیر بهداشت افزود: قدرت هر کشور متکی به مردم آن کشور است؛ به عنوان نمونه در دوران دفاع مقدس، اگر مردم حضور نیافته بودند، فقط چند روز در مقابل دشمن دوام می‌آوردیم، امروز هم در دنیای ظلم و با بیدادگری مدرن، برخی کشورها از جمله ایران به صورت ناجوانمردانه تحت ظلم قرار گرفتند که نقش مردم به عنوان سرمایه‌های اصلی اجتماعی و پشتوانه امنیت کشور، بسیار مهم است.
هاشمی با بیان اینکه باید از مردم مراقبت کنیم، اضافه کرد: مردم باید افتخار کنند که سپاه، بسیج و ارتش در کشور حافظ امنیت آنها است و آرزو کنند که فرزندان‌شان در این مجموعه‌ها قرار بگیرند و به کشور و انقلاب، خدمت کنند.
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تمجید از اقدام انقلابی و تحسین برانگیز خانم دکتر رزاقی‌آذر در دفاع از هویت تاریخی خلیج فارس در یک کنفرانس بین‌المللی در دوبی، اظهار داشت: در جامعه پزشکی افراد جهادی زیادی وجود دارند نمونه آن خانم دکتر رزاقی آذر - فوق تخصص غدد و متابولیسم است. این استاد دانشگاه علوم پزشکی در سخنرانی خود در یک سمینار علمی در دوبی، دفاع جانانه‌ای از نام جاودانه خلیج فارس کرد و موضع انقلابی گرفت که باعث افتخار است و نمونه یک اقدام جهادی، انقلابی و ملی است.
هاشمی خاطرنشان کرد: باور داشته باشیم تعداد افرادی که به آینده کشور علاقه‌مند و به قسمی که خورده‌اند، وفادار هستند، کم نیستند.
بنابر اعلام وبدا، وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از سپاه پاسداران به دلیل کمک به طرح تحول سلامت، ابراز امیدواری کرد که کمک‌ها و حمایت‌های سپاه از این طرح، همچنان ادامه داشته باشد.
هاشمی ارتباط دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با نیروهای مسلح را صمیمانه دانست و گفت: بسیاری از همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان عضو بسیج جامعه پزشکی هستند و در برنامه‌های آنها حضور فعال دارند.
وزیر بهداشت در پایان از بیماری‌های غیرواگیر به عنوان یکی از مشکلات کشور یاد کرد و گفت: نیروهای مسلح در اجتماعی شدن سلامت که یکی از اهداف وزارت بهداشت در سال ۹۷ است، کمک کنند و نیروهای مسلح از جمله سپاه فرهنگ پیشگیری را از خود شروع کنند و این فرهنگ را به جامعه نیز تسری دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha