عضو جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو سبب خونریزی لثه و بدن می‌شود،‌گفت: گوشت و مواد غذایی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید از مراکز عرضه بهداشتی تهیه شود.

علت ابتلا به تب کریمه کنگو/ گوشت را از مراکز بهداشتی تهیه کنید

سلامت نیوز:عضو جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به اینکه تب کریمه کنگو سبب خونریزی لثه و بدن می‌شود،‌گفت: گوشت و مواد غذایی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید از مراکز عرضه بهداشتی تهیه شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، کیوان ایلچیان در نشست خبری بیست و نهمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران در ارتباط با تب کریمه کنگو اظهار داشت: عامل این بیماری نوعی کنه خونخوار بوده و شیوع آن در جنوب ایران، افغانستان و برخی از کشورهای حاشیه‌ای است.

وی با بیان اینکه انتقال این ویروس از طریق بزاق دهان،‌ خون و مدفوع صورت می‌گیرد، گفت: دوره کمون یا نهفتگی این بیماری یک تا پنج روز بوده و این ویروس سبب خونریزی در لثه و بدن می‌شود.

* اواخر فروردین فصل شروع تب کریمه کنگو

عضو جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران ادامه داد: شیوع تب کریمه کنگو اواخر فروردین و در فصل پاییز است که پرسنل بیمارستانی و پزشکان به ویژه پزشکان متخصص داخلی در خط اول مواجه با این ویروس هستند.

وی گفت: گوشت آلوده و مواد غذایی آلوده می‌تواند سبب بروز این بیماری شود بنابراین تهیه گوش سالم از مراکز عرضه بهداشتی آن امری ضروری است.

* ارائه جدیدترین دستاوردهای علمی در حوزه بیماری‌های داخلی

ایلچیان درمورد بیست و نهمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصصان داخلی گفت: این کنگره در دو فاز اجرایی و علمی بیست و یکم تا بیست و چهارم اردیبهشت ماه در سال همایش‌های رازی برگزار می‌شود و موضوعات کم خونی، بیماری‌های رماتیسمی، سرطان‌های روده بزرگ،‌نارسایی‌های قلبی، بیماری‌های عفونی از جمله مباحثی است که در این کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

عضو جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تاکید کرد: جدیدترین شیوه‌های درمان با انسولین و تصمیمات برگشت‌ناپذیر در پزشکی قانونی نیز از دیگر مباحثی بوده که در این کنگره مورد بحث قرار می‌گیرد و جدیدترین دستاوردهای علمی در این حوزه‌ها نیز ارائه می‌شود.

* بلایی که سیگار الکترونیک بر سر شما می‌‌آورد

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سیگارهای الکترونیک خطری برای افراد دارد یا خیر، گفت: سیگارهای الکترونیک با طعم عطر و بوی نیکوتین در بازارهای جهانی عرضه شد تا عوارض سیگار را نداشته باشند ولی پس از آن مشخص شد که التهاب گلو، حلق و ریه را به همراه دارد؛ همچنین بعد از آن مواد فلزی به عطر سیگار اضافه شد که سبب تاثیر روی قلب و کلیه و با اضافه شدن روغن به آن نیز عوارضش تشدید شد.

وی گفت: همچنین مشخص شد افرادی که سیگار الکترونیک استفاده می‌کنند اعتیاد آنها به سیگار قلیان چند برابر قبل می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha