رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی امدادگران هلال احمربه 13 استان درگیر سیل و آبگرفتگی در طول چند روز گذشته، خبر داد.

امدادرسانی به 13 استان متاثر از سیل و آبگرفتگی

سلامت نیوز:رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی امدادگران هلال احمربه 13 استان درگیر سیل و آبگرفتگی در طول چند روز گذشته، خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  ، گفت: امدادگران هلال احمر از 7 اردیبهشت مشغول امدادرسانی به مناطقی که دچار سیل و آبگرفتگی شدند، هستند و تا ساعت 6 امروز در 46 شهر، روستا و مناطق عشایر نشین در 13 استان آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، سمنان، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان و یزد امدادرسانی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه 350 امدادگر در این مدت امدادرسانی کرده‌اند، گفت: در حال حاضر امدادرسانی در خوزستان، کرمانشاه و لرستان ادامه دارد.

سلیمی با بیان اینکه در این مدت امدادگران مجموعا به 2 هزار و 460 نفر امدادرسانی کرده‌اند، اظهار کرد: در طول امدادرسانی به 182 نفر اسکان اضطراری داده شده است و همچنین 13 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شد. در 53 واحد مسکونی نیز که بر اثر آبگرفتگی دچار مشکل شده بودند، عملیات تخلیه آب صورت گرفت.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از توزیع برخی اقلام در میان آسیب‌دیدگان خبر داد و گفت: در این مدت یک هزار 530 تخته پتو، 315 تخته موکت، 4 هزار و 130 کیلوگرم نایلون، یک هزار و 745 قوطی کنسروجات، 87 کیلوگرم قند و شکر، 340 قرص نان، 107 کیلوگرم خرما، 149 کیلوگرم حبوبات و 78 کیلوگرم روغن در میان متاثران از سیل در استان‌های مختلف توزیع شد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha