سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 242845

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت:در حوزه درمان چشم از کشورهای پیشرفته عقب نیستیم و تکنولوژی‌های مدرن موجود در دنیا در ایران هم وجود دارد.

ژن تراپی روشی جدید و پرهزینه برای درمان چشم

سلامت نیوز:استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت:در حوزه درمان چشم از کشورهای پیشرفته عقب نیستیم و تکنولوژی‌های مدرن موجود در دنیا در ایران هم وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،خلیل قاسمی فلاورجانی استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: پزشکان برخی از کشورها از جمله آمریکا از  روش  ژن درمانی  برای رفع مشکل بینایی یکی از گونه‌های نادر دیستروفی شبکیه استفاده کردند و این اقدامات امیدهای تازه‌ای را برای درمان این نوع بیماری را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه تولید اولین داروی ژن تراپی در حوزه چشم پزشکی، موفقیت بزرگی است و راه را برای ارائه خدمات بهتر در این حوزه باز می‌کند، ادامه داد:
در حال حاضر  روش ژن درمانی بسیار پرهزینه است و اثر درمانی متوسطی در بهبود بنیایی دارد اما این گام بزرگی برای رسیدن به راهکارهای مناسب در آینده است و نباید در این زمینه عجله کرد.


ژن تراپی تاثیر متوسطی در بهبود مشکلات بینایی دارد

فوق تخصص شبکیه چشم بیان کرد: این روش در حال حاضر فقط برای یک نوع از بیماری ژنتیکی چشمی کاربرد متوسطی دارد و افراد مبتلا به بیماری ژنتیکی شبکیه باید تا فراگیر شدن این روش درمانی و پیشرفت های لازم آن، صبر نمایند.

قاسمی افزود: ژن ترابی، درمان‌های نانوتکنولوژی، تکنولوژی‌های مبتنی بر علوم پایه در زمینه ساخت تجهیزات از جمله موضوعات علوم پایه است که هر روز در حال پیشرفت است و امیدواریم در آینده نه چندان دور بتوانیم در ایران هم آن را اجرا کنیم.

فوق تخصص شبکیه چشم  گفت: در حوزه درمان چشم چندان از کشورهای پیشرفته عقب نیستیم و تکنولوژی‌های مدرن موجود در دنیا هم در ایران هم وجود دارد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران یاد آور شد: در ایران هم روش های درمانی که در سایر کشورهای پیشرفته در زمینه پزشکی انجام می شود را ارائه می دهیم و بیماران ایرانی خدمات مطلوبی در این زمینه دریافت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha