یک متخصص فلوشیب خواب گفت: وقفه تنفسی پیامد ناگوار بیماری های قلبی و فشار خون در افراد است.

یماری قلبی و فشار خون پیامد عارضه وقفه تنفسی

سلامت نیوز:یک متخصص فلوشیب خواب گفت: وقفه تنفسی پیامد ناگوار بیماری های قلبی و فشار خون در افراد است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،آرزو نجفی متخصص طب کار و فلو‌شیب خواب ؛ اظهار کرد: اختلالات خواب باعث بروز بسیاری از حوادث ترافیکی می‌شود و این عارضه هزینه‌های زیادی بر حوزه سلامت کشور تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان خواب آلودگی در ساعات 2 تا 4 صبح است، افزود: تصادفات رانندگی بیشتر ساعت 2 تا 3 بعدازظهر و نیمه‌های شب اتفاق می‌افتد به همین دلیل بهتر است افراد قبل از رانندگی از مصرف قرص‌های خواب آور جدا پرهیز کنند.

نجفی تاکید کرد: بیماری وقفه تنفسی در هنگام خواب حوادث رانندگی را 3 تا 4 برابر افزایش می‌دهد و این مسئله سبب بیشتر شدن سال‌های عمر از دست رفته دربین مردم ایران می‌شود؛ معلولیت‌های ناشی از حوادث ترافیکی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: اگر میزان خواب در شب به اندازه کافی نباشد، افراد در طول روز دچار خستگی و بی‌حالی می‌شود و از فعالیت‌های روزمره خود و برنامه‌های جاری عقب می‌مانند.

این متخصص فلوشیب خواب با اشاره به اینکه وقفه تنفسی در هنگام خواب یکی از عارضه‌های شایع تنفسی محسوب می‌شود،‌ گفت: خرو‌پف در اثر وقفه تنفسی در هنگام خواب ایجاد می‌شود و این بیماری مانند نارکو‌لپسی، خواب آلودگی را در طول روز برای افراد ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: بیماری‌های قلبی، فشار خون، دیابت از نشانه‌های وقفه تنفسی در هنگام خواب است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha