سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 242919

مشارکت مردمی فقط ۲۵ درصد از منابع مالی مورد نیاز برای حمایت از مددجویان را شامل می‌شود.

چند خانوار ایرانی تحت پوشش کمیته امداد هستند؟

سلامت نیوز: مشارکت مردمی فقط ۲۵ درصد از منابع مالی مورد نیاز برای حمایت از مددجویان را شامل می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه یک و نیم میلیون نفر تحت پوشش این کمیته هستند، گفت: مشارکت مردمی فقط ۲۵ درصد از منابع مالی مورد نیاز برای حمایت از مددجویان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبار ۷۵ درصد از خدمات کمیته امداد از محل کمک‌های دولتی تأمین می‌شود، ابراز داشت: مشارکت مردمی فقط ۲۵ درصد از منابع مالی مورد نیاز برای حمایت از مددجویان را شامل می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه کمیته امداد در سال ۹۶ بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای همکاری با خیریه‌ها در سرفصل درمان، جهیزیه، آموزش و تحصیل، اشتغال، مسکن و معیشت اختصاص داد، گفت: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، دو سوم از مراجعه‌کنندگان به کمیته امداد تحت حمایت مؤسسه‌های خیریه هستند.

وی یکی از رویکرد‌های این نهاد را ماندگار کردن تأثیر کار خیر دانست و افزود: بخش اعظمی از کار خیر در کشور صرف اموری می‌شود که ماندگاری آن کم است، اما کمیته امداد تلاش می‌کند در تعامل با مؤسسه‌های خیریه این امر را به سوی توانمندسازی نیازمندان هدایت کند.

ذوالفقاری اظهار داشت: هم‌افزایی کمیته امداد با خیریه‌ها با محوریت مددجویان مشترک موجب هدایت منابع مالی کمیته امداد به‌سوی مناطق محرومی شده است که هیچ موسسه خیریه‌ای در آن‌ها فعال نیست.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به تجربه ۴۰ ساله کمیته امداد در خدمت‌رسانی به نیازمندان، گفت: علاوه بر یکسان‌سازی، تعاریف و دستورالعمل‌ها در امور خیرخواهانه، ضرورت هم‌افزایی امکانات و دانش در این زمینه نیز وجود دارد؛ بر این اساس این کمیته امداد آمادگی دارد تا تجربیات خود را در اختیار سایر فعالان امور خیریه قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha