پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 242975

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درخصوص موارد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو از ابتدای امسال تاکنون گفت: چهار مورد ابتلا به این بیماری در کشور گزارش شده، که سه مورد در استان کرمان و یک مورد در استان فارس بوده است.

چهار نفر از ابتدای امسال به تب کنگو مبتلا شدند

سلامت نیوز: رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درخصوص موارد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو از ابتدای امسال تاکنون گفت: چهار مورد ابتلا به این بیماری در کشور گزارش شده، که سه مورد در استان کرمان و یک مورد در استان فارس بوده است.                                                                                                                                                     
به گزارش سلامت نیو به نقل از میزان،، درمان و آموزش پزشکی، محمدمهدی گویا اظهار داشت: یک نفر از این چهار مورد ابتلا، به رغم همه اقدامات درمانی بیمارستانی، فوت کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش پیشگیری و اطلاع رسانی در مورد تب کریمه کنگو به افرادی که با دام سروکار دارند، گفت: افرادی که دام نگهداری یا ذبح می‌کنند و یا در کشتارگاه مشغول به کار هستند، به منظور عدم ابتلا به تب کریمه کنگو باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: نگهداری و کشتار دام باید به صورت مدرن و بهداشتی انجام شود؛ چراکه اگر فردی بخواهد در کنار خیابان یا جاده بدون رعایت استاندارد‌های بهداشتی اقدام به ذبح دام کند، ممکن است به این بیماری مبتلا شود.

گویا اظهار داشت: با خوردن گوشت دام کسی مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو نمی‌شود؛ افرادی که با خون و ترشحات دام آلوده سروکار دارند و ترشحات و خون دام روی بدن آن‌ها می‌ریزد و داخل مخاط آن‌ها می‌شود، به این بیماری مبتلا می‌شوند.

وی ادامه داد: کنه‌ای که روی بدن دام آلوده می‌نشیند، می‌تواند ناقل تب کریمه کنگو باشد و چنانچه این کنه، بدن انسان را نیش بزند، می‌تواند فرد را مبتلا به این بیماری کند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر تاکید کرد: پرسنل درمانی اعم از پزشک و پرستار باید در مواجهه با بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو، نکات بهداشتی و اصول استاندارد حفاظت فردی را رعایت کنند تا به این بیماری مبتلا نشوند.

گویا اظهار داشت: شناسایی دام مبتلا به تب کریمه کنگو بسیار دشوار است و حتی متبحرترین افراد نمی‌توانند این بیماری را در دام شناسایی کنند.

بنابراین باید تمام نکات بهداشتی را در هنگام تماس با دام رعایت کرد.

تب کریمه کنگو (CCHF) بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون، ترشح ها، لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود و خطر مرگ و میر دارد.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha