کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند درصورتی‌که گلودردشان پس از سه هفته درمان نشد برای بررسی سرطان تیروئید به پزشک مراجعه کنند.

گلودردهای طولانی مدت می‌تواند نشانه سرطان تیروئید باشد

سلامت نیوز: کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند درصورتی‌که گلودردشان پس از سه هفته درمان نشد برای بررسی سرطان تیروئید به پزشک مراجعه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سرطان تیروئید از جمله سرطان‌هایی است که به طور معمول قابل درمان است و افراد بیشتر در دهه ۳۰ سالگی و بعد از ۶۰ سالگی به آن مبتلا می‌شوند همچنین زنان دو یا سه برابر بیشتر از مردان احتمال دارد به این بیماری مبتلا شوند.

این سرطان در شرایطی بوجود می‌آید که رشد سلول‌ها در غده تیروئید بیش از حد افزایش پیدا کند. تیروئید غده کوچکی است و هورمون‌هایی ترشح می‌کند که تنظیم می‌کند چگونه بدن انرژی دریافتی را مصرف کند.

این نوع از سرطان به طور معمول قابل درمان است و در بسیاری از موارد بیمار به طور کامل درمان می‌شود. یکی از علائم سرطان تیروئید، گلو دردی است که بیش از زمان طبیعی ادامه پیدا می‌کند.

نشانه اصلی سرطان تیروئید وجود توده در گردن است که اغلب با درد همراه نیست اما گلو دردهایی هم که در مدت زمان طولانی درمان شود، می‌تواند نشانه‌ای از ابتلا به این بیماری باشد.

به گزارش  روزنامه اکسپرس، از دیگر علائم سرطان تیروئید می‌توان به ورم غده در گردن، احساس درد در ناحیه گردن یا داشتن مشکل در بلع اشاره کرد همچنین برخی از بیماران هنگام تنفس دچار مشکل می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha