جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 243021

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره صدور مجوز واردات داروی چینی توضیحاتی ارائه کرد.

ماجرای فروش داروی چینی به ایران و آمریکا

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره صدور مجوز واردات داروی چینی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، کیانوش جهانپور در خصوص مباحثی که هراز گاهی در مورد داروی چینی در ایران مطرح می‌شود، اظهار داشت: در ایران داروی چینی نداریم، قصدی هم برای صدور مجوز ورود به داروی چینی وجود ندارد و مطالبی که متاسفانه هر از گاهی عنوان می‌شود پایه و اساسی ندارد.

وی در ادامه افزود: این موضوع لزوما ارتباطی به کیفیت داروی تولیدی این کشور هم شاید نداشته باشد چرا که حداقل جمعیت یک و نیم میلیاردی این کشور و حتی برخی مقاصد آن این داروها را مصرف می‌کنند.

به گزارش ایفدانا-سخنگوی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: بزرگترین مقصد داروهای چینی هم ایالات متحده، استرالیا، آلمان،‌ کره جنوبی و هنگ کنگ هستند، لکن این مورد در ایران ضرورتی نداشته و قصدی هم برای واردات دارویی از این کشور در سازمان غذا و دارو وجود ندارد.

جهانپور در پایان تاکید کرد: فارماکوپه چین از دارو نامه رسمی ایران محدودتر است و چین با تمایلی که به توسعه فارماکوپه و داروهای هایتک و بایوسیمیلار نشان میدهد میتواند واردکننده بسیاری از داروهای هایتک ایران باشد و به‌عنوان یک بازار بالقوه برای داروی ایرانی فرا روی شرکت‌های ایرانی بشمار می‌رود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha