نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با عنوان این مطلب که افزایش ۵ درصدی تعرفه ها با نگاه کارشناسی بوده و باید از قانون تبعیت کرد، گفت: زمان افزایش ۲۰۰ درصدی تعرفه ها چرا منتقد نبودید.

زمان افزایش ۲۰۰درصدی تعرفه های پزشکی چرا انتقاد نکردید

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با عنوان این مطلب که افزایش ۵ درصدی تعرفه ها با نگاه کارشناسی بوده و باید از قانون تبعیت کرد، گفت: زمان افزایش ۲۰۰ درصدی تعرفه ها چرا منتقد نبودید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمدحسین قربانی، در واکنش به انتقاد بخش خصوصی از افزایش ۵ درصدی تعرفه های پزشکی، تاکید کرد: بخش دولتی و خصوصی درحوزه درمان باید به قانون افزایش ۵ درصدی تعرفه ها احترام گذارند، وقتی در چارچوب قانون سیستم متولی کار نگاه کارشناسی داشته و به حاشیه ها توجه داشت؛ باید در چارچوب قانون عمل کرده و نمی توان خارج از قانون عمل کرد.

وی افزود: اینکه برخی از قانون تعرفه ها انتقاد کرده و تاکید کنند که مشکلات را حل نمی کند، نه تنها نتیجه ای در این بخش نداشته بلکه حاشیه ها را افزایش می دهد، درحال حاضر مهم اعلام تغییر تعرفه ها بود حتی اگر میزان آن ثابت باقی بماند؛ البته با توجه به میزان تورم و افزایش قیمت ارز باید تعرفه ها بیشتر افزایش پیدا می کرد.

قربانی با بیان اینکه درمقطعی تعرفه ها درطی مدت کوتاهی ۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرد، تصریح کرد: چرا همین منتقدان در آن زمان نسبت به افزایش ۲۰۰ درصدی تعرفه ها متنقد نبودند، درآن زمان با اقدامات کارشناسی تعرفه ها تا آن میزان افزایش پیدا کرد و در شرایط فعلی نیز با بررسی های کارشناسی ۵ درصد به میزان تعرفه ها اضافه شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید براینکه به بخش درمان و سلامت نباید نگاه تجاری داشت، گفت: همه فعالان بخش خصوصی جزء نخبگان بوده و دارای روحیه بالای خدمتگذاری به مردم هستند، بنابراین همین میزان تعرفه ها نیز برای بخش سلامت دارای سوددهی قابل قبولی بوده و طبق جوانب و شرایط باید به اعمال قانون توجه داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha