دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تاثیر بیماری‌های روانشناختی در بروز بیماری‌های گوارشی، سرطان و مشکلات قلبی، گفت: چاقی و بی‌اشتهایی عصبی نیز می‌تواند از عوارض درمان نشدن بیماری‌های روانشناختی باشد.

تاثیر بیماری‌های روان تنی بر اشتها

سلامت نیوز:دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تاثیر بیماری‌های روانشناختی در بروز بیماری‌های گوارشی، سرطان و مشکلات قلبی، گفت: چاقی و بی‌اشتهایی عصبی نیز می‌تواند از عوارض درمان نشدن بیماری‌های روانشناختی باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، دکتر علی‌اکبر نجاتی‌صفا در آستانه برگزاری نخستین همایش سالانه انجمن علمی پزشکی روان‌تنی ایران، اظهار کرد: این همایش 19 تا 21 اردیبهشت امسال با حضور صاحبنظران و اساتید برجسته این حوزه برگزار می‌شود. بیماری‌های گوارشی، دستگاه تنفسی - ریوی، قلبی، سرطان، مشکلات زنان، زایمان و ناباروری، چاقی و بی‌اشتهایی عصبی از جمله مباحث علمی بوده که در این کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

وی افزود: کارگاه چگونگی ارائه خبر بد به بیمار، درمان شناختی رفتاری از جمله مباحث مورد طرح در کارگاه‌های این کنگره بوده و این مسائل نشان می‌دهد همه بیماران مستقیم و غیرمستقیم مشکلاتشان مرتبط با مسائل روانشناختی می‌تواند باشد.

دبیر علمی اولین همایش سالانه انجمن علمی پزشکی روان تنی ایران گفت: بی‌اشتهایی عصبی از جمله مشکلاتی است که زمانی که فرد به پزشک مراجعه می‌کند کمتر به جنبه روانشناختی آن توجه می‌شود در صورتی که این مساله در این حوزه حائز اهمیت بوده و جزو مسائل روان‌تنی به شمار می‌رود.

وی افزود: اختلالات روان‌تنی تنها مربوط به بیماران روانپزشکی نیست و هر فردی که مبتلا به بیماری‌های مختلف اعم از سرطان و دیابت باشد درگیر این مساله می‌شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: انطباق روانی در این افراد بسیار حائز اهمیت بوده چرا که فردی که متوجه می‌شود دچار دیابت شده باید خود را از لحاظ روانی با این بیماری انطباق دهد چرا که تا مدت‌های طولانی این مشکل همراهش خواهد بود. همچنین هر پزشکی با هر تخصصی باید با حیطه روان‌تنی آشنا باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha