مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اعلام اینکه افزایش پنج درصدی تعرفه‌های پزشکی به وسیله دولت ابلاغ شده است، گفت: بیمه سلامت افزایش تعرفه‌های پزشکی را به دلیل تورم و هزینه‌ها درحوزه سلامت به حق می‌داند، اما لازم است که منابع کافی و جداگانه‌ای برای این افزایش درنظر گرفته شود.

لزوم در نظر گرفتن منابع کافی و جداگانه برای افزایش تعرفه‌های پزشکی

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اعلام اینکه افزایش پنج درصدی تعرفه‌های پزشکی به وسیله دولت ابلاغ شده است، گفت: بیمه سلامت افزایش تعرفه‌های پزشکی را به دلیل تورم و هزینه‌ها درحوزه سلامت به حق می‌داند، اما لازم است که منابع کافی و جداگانه‌ای برای این افزایش درنظر گرفته شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، مهندس طاهرموهبتی درحاشیه بازدید از سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب در مصلی تهران ضمن بیان این مطلب افزود: تعرفه های پزشکی امسال در چهاربخش دولتی، عمومی غیردولتی، خصوصی و خیریه با رشد پنج درصدی همراه است و سازمان بیمه سلامت ایران از آن استقبال می‌کند.

موهبتی در بخش دیگری از سخنان خود نبود زبان عامیانه کتاب‌های حوزه سلامت را یکی از  دلایل عدم استقبال مخاطبان دانست و گفت: بیشتر کتاب‌های منتشر شده این حوزه اختصاص به افرادی دارد که تحصیلات عالیه و تخصصی دارند، بنابراین انتشار کتاب‌هایی که قابل درک و فهم برای عموم باشد لازم و ضروری است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: درحوزه‌هایی همچون حقوق، اقتصاد کتاب‌هایی زیادی منتشر شده است، ولی درحوزه بیمه سلامت که بیش از ۸۰ میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد از ادبیات غنی برخوردار نیستیم.

بنابر اعلام اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران، وی تصریح کرد: سال گذشته دراین راستا اتفاق خوبی درحوزه تربیت نیروی انسانی و تولید محتوا رقم خورد بطوری که با موافقت و ابلاغ شورای عالی گسترش دانشگاه‌ها یک مرکز تحقیقات ملی بیمه سلامت تشکیل و راه‌اندازی خواهد شد. ردیف بودجه ای نیز برای راه اندازی این مرکز تحقیقات دیده شده و به زودی سازمان بیمه سلامت ایران اقدام به جذب اعضای هیات علمی از افرادی که به حوزه سلامت آشنا هستند، خواهد کرد و گام مهمی درتربیت نیروی انسانی متخصص و تولید محتوا در حوزه بیمه سلامت خواهد برداشت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha