دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴

اگر به میان جوانان بروی و از دغدغه هایشان بپرسی حرف های مشترکی پیدا می کنی خلاصه آن در سه کلمه خلاصه می شود، شغل، شادی، صداقت.

شغل می خواهم، پس هستم

سلامت نیوز: اگر به میان جوانان بروی و از دغدغه هایشان بپرسی حرف های مشترکی پیدا می کنی خلاصه آن در سه کلمه خلاصه می شود، شغل، شادی، صداقت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، «شغل»، واژه ای است که این روزها هم دغدغه دولتی ها و هم جوانان است؛ آمار بیکاری در کشور به خصوص در میان جوانان نشان می دهد، داشتن شغل مناسب دغدغه بسیاری است و به نظر می رسد دولت نیز این نیاز و دغدغه را شنیده و می خواهد به کمک خود جوانان مشکلات را رفع کند.
بهش گفتم می شود، چند لحظه وقتت را برای مصاحبه بگیرم، خیلی مودب پیشنهادم را قبول کرد و کنارم نشست. 20 ساله به نظر می رسید. اسکیت بوردش را کنارش گذاشت. گفتم به عنوان یک جوان مهمترین دغدغه ات چیست؟


خودش را وحید و عاشق ورزش معرفی کرد و گفت: مهمترین چیزی که از مسئولان توقع دارم این است که با مردم رو راست باشند، اگر کاری از دستشان بر نمی آید دروغ نگویند. این صداقت بسیاری از مشکلات را حل می کند.
و ادامه داد: ما اگر بدانیم مسئولان به فکر ما هستند و با صداقت رفتار می کنند، بیشتر به آنان اعتماد می کنیم.
وقتی از وحید درباره بزرگترین مشکل جوانان پرسیدم، گفت: شغل، شغل و شغل.


علی جوان 25 ساله دیگر است که لباس مرتب اتو کشیده به تن دارد، در رشته فوق دبپلم فیلمبرداری تحصیل می کند. وقتی ازش خواستم برای مصاحبه بیاید، چشماش را گرد کرد و گفت: مگه حرفای منو منتشر می کنید؟ گفتم بله. گفت: ببینیم و تعریف کنیم و ادامه داد: ما تو این مملکت شادی نداریم. دلمان گرفت از غم و غصه. حالا نمی خوایم بعضی کشورها بی حد و حدود باشیم ولی می توانیم در چارچوب ارزش های خودمان یک جامعه شادتر بشیم.


معصومه دختر جوان دیگری است که حسابی از عملکرد مسئولان شکایت دارد او که فوق لیسانس رشته روابط بین الملل دارد. نداشتن امنیت شغلی و درآمد قابل قبول را از مشکلات اصلی جوانان دانست و گفت: برجام نقطه عطف عملکرد دولت بوده اما باید درباره دستاوردهای آن بیشتر برای مردم صحبت شود.
نسترن که لباس و تیپ امروزی دارد، و فوق لیسانس رشته معماری است، چون شغل مناسبی پیدا نکرده می خواهد به خارج برود. او گفت: به خدا مثل خیلی ها عشق خارج نیستم ولی اگر کار مناسبی پیدا نکنم چاره ندارم سال ها درس خواندم و حالا دوست دارم کار درست و حسابی پیدا کنم.


نسترن ادامه داد: نمی دانید چقدر کشورم را دوست داریم. اگه مسئولان مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری را حل کنند بسیاری از مهاجرت کردن منصرف می شوند و بسیاری دیگر به مملکت باز می گردند.


برای پاسخ به دغدغه های جوانان به سراغ محمد مهدی تند گویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان رفتم او از ابلاغ دستور العمل پرداخت وام صندوق امید به بانک ها برای تشکل های حوزه جوانان که در حوزه کارآفرینی فعال هستند، خبر داد و گفت: تشکل های مردم نهاد می توانند با مراجعه به اداره کل جوانان استان ها و ارائه طرح های کارآفرینی وام با سقف 100 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد دریافت کنند.


وی افزود: اجرا شدن این طرح ها از سوی تشکل های استانی به توانمند شدن آنها کمک زیادی می کند.
تندگویان گفت: این روزها یکی از بسترهای بسیار خوب برای اشتغال زایی استارتاپ هایی است که در حوزه تجارت الکترونیک است و مردم نیز از طریق تلفن همراهشان با آنها ارتباط خوبی برقرار کردند. و قطعا با فیلتر شدن آنها ضربه بدی به این نوع اشتغال ها خواهد خورد.
وی افزود: بسیاری از مشاغل می توانستند از بستر این نوع فضای مجازی برای معرفی و تبلیغ رایگان خود استفاده کنند که حالا با فیلتر شدن آن ضرر فراوانی می بینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha