چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اولین گزارش‌ها از تغییرات ترافیک پس از اجرای طرح ترافیک جدید نشان می‌دهد که در سه روز ابتدایی اجرای این طرح، ترافیک در محدوده طرح ترافیک حداقل ۱۰ درصد و در محدوده زوج و فرد ۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

کاهش 10 درصدی ترافیک در محدوده طرح ترافیک

سلامت نیوز:معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اولین گزارش‌ها از تغییرات ترافیک پس از اجرای طرح ترافیک جدید نشان می‌دهد که در سه روز ابتدایی اجرای این طرح، ترافیک در محدوده طرح ترافیک حداقل ۱۰ درصد و در محدوده زوج و فرد ۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران زمان رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها نیز به‌طور متوسط سه دقیقه کاهش یافته است. محسن پورسیدآقایی با اشاره به ارزیابی‌های صورت‌گرفته در خصوص تغییرات تردد خودروها در سطح شهر، تأکید کرد که ترافیک محدوده مرکزی تهران در سه روز اخیر کاهش ملموسی داشته است و ابراز امیدواری کرد که این روند تثبیت شود.

در این جلسه، گزارش مرکز کنترل ترافیک تهران از کاهش ۸ درصدی زمان رسیدن اتوبوس‌ها در مسیرهای منتهی به محدوده طرح ترافیک اعلام شد و مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی هم از کاهش سه دقیقه‌ای زمان رسیدن اتوبوس‌های این محدوده به ایستگاه‌ها خبر داد. آمارهای گرفته‌ شده از سیستم کنترل مرکزی چراغ‌های راهنمایی هوشمند نیز نشان می‌دهد که طول صف پشت چراغ به میزان ۳ تا ۵ درصد کاهش پیدا کرده و باعث عبوردهی بهتر و روان‌تر به خودروها شده است. بر اساس گزارش‌ها، سیاست شهرداری برای کاهش فضای پارکینگ در مجاورت نمایشگاه و در عوض افزایش سطح سرویس حمل و نقل عمومی، باعث کاهش ترافیک در این محدوده شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این جلسه از مدیران حوزه و مسئولان پلیس راهور خواست  روز پنجشنبه هفته جاری  که برای اولین بار در روز پنجشنبه طرح ترافیک برقرار نیست و همزمان نمایشگاه کتاب به روزهای پایانی می‌رسد، تدابیر ویژه‌ای را برای مدیریت ترافیک در این روز اعمال کنند. پورسیدآقایی گفت: تجربه برگزاری نمایشگاه کتاب امسال از بعد ترافیکی نشان می‌دهد که سیاست انتقال نمایشگاه‌ها به خارج از شهر، سیاست غلطی بوده است و در صورتی که ترافیک بدرستی مدیریت شود و به جای تشویق به استفاده از خودروی شخصی بر افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی تأکید شود، می‌توان ترافیک نمایشگاه را حتی در مرکز شهر مدیریت کرد تا هم نمایشگاه به خوبی برگزار شود و هم مردم اذیت نشون.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha