با توجه به طرح انتقال آب از دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان رضوی، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت مطالعات انتقال آب دریای عمان از احتمال اجرای آن از یک سال آینده خبر داد.

احتمال انتقال آب دریای عمان به ۳ استان از سال آینده

سلامت نیوز: با توجه به طرح انتقال آب از دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان رضوی، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به ضرورت مطالعات انتقال آب دریای عمان از احتمال اجرای آن از یک سال آینده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شرق پروین فرشچی، با اشاره به اینکه در بحث انتقال آب دریای عمان تأکید دارم که حتما استان سیستان و بلوچستان در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: اگرچه کم‌آبی و بی‌آبی در سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان رضوی بیداد می‌کند، اما سیستان و بلوچستان به‌دلیل مجاورت با دریای عمان باید در اولویت آب‌رسانی قرار گیرد. او درباره ضرورت انتقال آب دریای عمان اظهار کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تا سه سال آینده استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان رضوی حتما به منابع آبی نیاز دارند و انتقال آب حتما باید انجام شود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این موضوع که تعدادی از کارشناسان، انتقال آب را گزینه مردود برای تأمین منابع آبی می‌دانند، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست هم انتقال آب را آخرین گزینه می‌داند، اما باید دقت کنیم که هر دریایی شرایط خاص خود را دارد، به همین‌علت ما به انتقال آب دریای خزر و خلیج فارس نه گفتیم. دریای عمان به‌‌ویژه شمال شرقی آن شرایط متفاوتی دارد ضمن اینکه چاره دیگری برای تأمین منابع آب مورد نیاز این مناطق نداریم. او در پاسخ به این پرسش که آب انتقالی از دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان رضوی در چه زمینه‌هایی مصرف می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی شده که آب منتقل‌شده بیشتر برای مصارف شرب و بعد برای مصارف صنعت و کشاورزی باشد. فرشچی ادامه داد: حدود پنج ماه بعد از پایان مطالعات، کار انتقال آب از دریای عمان به استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان رضوی آغاز خواهد شد.

برنامه پاسخ‌گویی به زلزله تهران نهایی شد
شرق: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر از پرداخت کامل کمک‌هزینه خرید لوازم ضروری خانگی به حدود 30 هزار خانواده زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد. مرتضی سلیمی، درباره جزئیات کمک‌هزینه خرید لوازم خانگی به زلزله‌زدگان کرمانشاه اظهار کرد: کمک‌هزینه دو میلیون تومانی برای خرید لوازم ضروری خانگی شامل کولر، یخچال و فرش به‌طورکامل به حدود 30 هزار خانواری که خانه‌های آنها تخریب شده بود، داده شده است.

اگر خانواده‌ای در این مناطق واجد شرایط باشد و هنوز این مبلغ برای آنها واریز نشده باشد، این کار می‌تواند انجام شود. وی افزود: در مناطق زلزله‌زده مراکز جمعیت هلال ‌احمر مشخص شده و این افراد می‌توانند به آنها مراجعه کنند و فقط نیاز است که کد ملی‌‌شان را اعلام کنند و پس از آن نیروهای هلال‌احمر، خودشان پیگیری‌ها را انجام می‌دهند و سراغشان می‌روند.

او درباره برنامه پاسخ‌گویی به زلزله تهران نیز گفت: این برنامه نهایی شده و درحال‌حاضر برای رئیس جمعیت هلال‌احمر ارسال شده تا به‌زودی از آن رونمایی شود.

ثبت‌نام کارت ملی هوشمند تا پایان سال ۹۷ تمدید شد
ایسنا: رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه برای حدود۴۰ میلیون نفر کارت ملی هوشمند صادر کرده‌ایم، گفت: برای سال ۹۷ نیز این امکان فراهم شده است که مردم تا پایان سال بتوانند برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند اقدام کنند.

حمید درخشان‌نیا با بیان اینکه جمعیت بالای ۱۵ سال واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند حدود ۶۰ میلیون نفر هستند، اظهار کرد: تاکنون حدود ۴۳ میلیون نفر پیش‌ثبت‌نام کارت ملی هوشمند را انجام داده‌اند و حدود ۴۰ میلیون کارت صادر و در اختیار مردم قرار گرفته است. وی ادامه داد: برای سال ۹۷ نیز این امکان فراهم شده است که مردم تا پایان سال بتوانند برای ثبت‌نام کارت ملی هوشمند مراجعه کنند.

ارائه تسهیلات مالی ماهانه  به رتبه‌های زیر  ۱۰۰۰
ایلنا: معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی گفت: به دانشجویان رشته های ریاضی و فیزیک و علوم تجربی با رتبه زیر هزار و دانشجویان رشته علوم انسانی با رتبه زیر ۵۰۰، تسهیلات مالی به ‌صورت ماهانه پرداخت می‌شود.

کیوانی از ارائه تسهیلات به دانشجویان دارای رتبه‌های برتر خبر داد و گفت: به دانشجویان رشته‌های ریاضی و فیزیک و علوم تجربی با رتبه زیر هزار و دانشجویان رشته علوم انسانی با رتبه زیر ۵۰۰، تسهیلات مالی به صورت ماهانه پرداخت می‌شود. از طرف دیگر، «باشگاه دانشجویان ممتاز» برای کمک به این دانشجویان در المپیادها راه‌اندازی شده است.

او درباره ظرفیت فرصت مطالعاتی این دانشگاه گفت: در سال گذشته ۳۶ نفر از دانشجویان این دانشگاه برای گذراندن فرصت مطالعاتی به خارج از کشور اعزام شدند و برای امسال نیز هر تعدادی که درخواست شود، سعی خواهیم کرد که با هماهنگی سازمان امور دانشجویان مجوز بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha