مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: بزرگترین کارخانه تولید کیسه خون ایران و خاورمیانه امروز با ظرفیت تولید بیش از 2 میلیون کیسه خون برای تامین بازار داخلی در منطقه ویژه اقتصادی پیام کرج با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز به کار می کند.

بزرگترین کارخانه تولید کیسه خون کشور امروز افتتاح می شود

سلامت نیوز:  مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: بزرگترین کارخانه تولید کیسه خون ایران و خاورمیانه امروز با ظرفیت تولید بیش از 2 میلیون کیسه خون برای تامین بازار داخلی در منطقه ویژه اقتصادی پیام کرج با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز به کار می کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،علی اکبر پورفتح الله  افزود: این کارخانه به جز دو میلیون کیسه خون برای مصرف داخلی، تولید بیش از هشت میلیون کیسه با هدف تامین صادرات و تامین بازار منطقه ای برای کشورهای همجوار مانند ترکیه، روسیه، کشورهای عربی و همچنین سایر بازارها را در دستور کار خود دارد.


وی با بیان اینکه این کارخانه بزرگترین کارخانه تولید کیسه خون در منطقه خاورمیانه است، تصریح کرد: بر اساس نیاز این مرکز تولیدی، اشتغالزایی تا 400 متخصص ایرانی پیش بینی در این سایت پیش بینی شده است. این افراد طی آموزش های کاربردی در این کارخانه مشغول به کار می شوند و برای ساخت و اداره آن نیز شرکت و کارشناسان فرانسوی همکاری خواهند داشت.


مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: اواخر سال 1393 پس از جلب همکاری شرکت «ماکوفارمای» فرانسه که در حال حاضر جزو بزرگترین تولیدکنندگان کیسه خون در اروپا است به تولید این کالای استراتژیک در ایران ترغیب شدیم.


وی اضافه کرد: طی توافق با فرانسوی ها مقرر شد که کارخانه تولید کیسه خون با سهم 50 درصد، طرف ایرانی و 50 درصد طرف فرانسوی فعالیت کند.
مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: پیش از این سایت ماکوفارما در کشورهای فرانسه، لهستان و تونس نیز راه اندازی شده بود و ایران چهارمین کشوری است که این سایت در آن راه اندازی شده است.


پور فتح الله گفت: این کارخانه در زیر بنای هفت هزار و 600 متر مربع با آخرین تجهیزات و تکنولوژی روز دنیا در منطقه ویژه اقتصادی پیام احداث شده است که در منطقه خاورمیانه منحصر به فرد است.
وی خاطرنشان کرد: کارخانه تولید کیسه خون با سرمایه بیش از 10 میلیون یورو فعالیت خود را شروع می کند و این سرمایه به تایید سازمان سرمایه گذاری (فیپا) رسیده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha