رئیس سابق انجمن علمی مددکاران اجتماعی مبنی بر حذف اجازه پدر برای دختران بالای 28 سال در خصوص تازه ترین طرح ارائه شده از جانب مجلس اظهار کرد: لازم است هر قانونی که در کشور وضع می شود به صورت فراگیر باشد تا در بر گیرنده همه مردم کشور باشد نه فقط به صورت خاص باشد و برخی از افراد و یا مناطق را در بر گیرد.

انتقاد شدید یک جامعه شناس نسبت به طرح ازدواج دختران بدون اجازه پدر در مجلس!!

سلامت نیوز:رئیس سابق انجمن علمی مددکاران اجتماعی مبنی بر حذف اجازه پدر برای دختران بالای 28 سال در خصوص تازه ترین طرح ارائه شده از جانب مجلس اظهار کرد: لازم است هر قانونی که در کشور وضع می شود به صورت فراگیر باشد تا در بر گیرنده همه مردم کشور باشد نه فقط به صورت خاص باشد و برخی از افراد و یا مناطق را در بر گیرد. این قانون نه تنها در بخش هایی از کشور امکان اجرای آن امکان پذیر نیست بلکه در کلان شهری مانند تهران هم نمی توان آن را به اجرا درآورد. بنده معتقدم این قانون عمل به آن تنها وقت تلف کردن است و فاقد هرگونه ارزش است. نمایندگان مردم در مجلس باید راجع به موضوعات فراگیرتر و مهم تری اقدام به تصمیم گیری نمایند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازدیده بان ایران به تازگی طرحی مبنی بر حذف اجازه پدر برای ازدواج دختران بالای 28 سال دارای مدرک فوق لیسانس و پنج سال سابقه بیمه توسط حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین و دبیر فراکسیون زنان، به مجلس ارائه شد. هدف از ارائه این طرح تسهیل شرایط سخت ازدواج به ویژه در برخی نواحی کشور است که با تعصب بیش از اندازه، مانع از ازدواج دختران خود می شوند.

این خبر تاکنون با حواشی بسیار زیادی همراه بوده است. برخی معتقدند که این طرح و قانون در بسیاری از شهرستان های کشور توان اجرایی ندارد و همچنین باعث آسیب جدی به اجتماع و جامعه و خانواده می شود.

لذا در تشریح همین امر و تبعات این قانون برای جامعه مصطفی اقلیما، جامعه شناس و رئیس سابق انجمن علمی مددکاران اجتماعی، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: قوانینی که در جامعه وضع می شود باید به طوری تنظیم گردد تا عموم مردم جامعه بتوانند به آن عمل کنند. دختری که به سن 28 سالگی رسیده و تحصیلات عالیه دارد، در واقع به سنی رسیده است که زندگی خود را اداره و برای آن تصمیم گیری کند اما به این نکته باید اشاره کرد که منظور از اذن پدر احترام به اوست.

 
وی افزود: قبل از این لایحه و قانون نیز، دختران قبل از 28 سال در صورت مخالفت پدر و صلاحیت داشتن پسر می توانستند به دادگاه مراجعه نموده و با دریافت نامه ای از این نهاد (دستگاه قضایی) اذن ازدواج را بگیرند اما این اذن باید بااحترام به پدر انجام می گرفت. همین اذن پدر برای پسر نیز لازم است چرا که اگر اذن هردو خانواده نباشد، پس از ازدواج  مشکلات و مخاطراتی برای دختر و پسر به وجود می آید و آسیب های ناشی از این مشکلات برای جامعه و خانواده هردو طرف جبران ناپپذیر خواهد بود.
 

اقلیما همچنین ادامه داد: لازم است هر قانونی که در کشور وضع می شود به صورت عام باشد تا تمام مردم را در بر گیرد نه فقط به صورت خاص باشد و برخی از افراد و یا مناطق را در بر گیرد. این قانون نه تنها در بخش هایی از کشور امکان اجرای آن امکان پذیر نیست بلکه در کلان شهری مانند تهران هم  نمی توان آن را به اجرا درآورد.  بنده معتقدم این قانون عمل به آن تنها وقت تلف کردن است و فاقد هرگونه ارزش است. نمایندگان مردم در مجلس باید راجع به موضوعات فراگیرتر و مهم تری اقدام به تصمیم گیری نمایند.

 
رئیس سابق انجمن علمی مددکاران اجتماعی همچنین خاطرنشان کرد: کشور ما هنوز به درجه و فرهنگی که فرزندان بتوانند از پدر و مادر به طور جداگانه و سرخود زندگی و یا تصمیم گیری کنند نرسیده است. به طور کلی می توان گفت کشور ما گنجایش پذیرش فرهنگ هایی  از این قبیل را ندارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha