سلامت نیوز :مسئول امور پایگاههای اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان از بروز حادثه در اورژانس امداد هوایی و قطع دست یک نفر از کادر فنی پرواز بالگرد امدادی در اصفهان هنگام امدادرسانی خبر داد.

 به گزارش نظام پرستاری از اصفهان، علیرضا قاسمی با اعلام این خبر افزود: دست یک نفر از کادر پرواز بالگرد امدادی اصفهان در هنگام امداد رسانی به اهالی روستای وزوه از توابع فریدونشهر اصفهان قطع شد.

این حادثه از آنجا آغاز شد که تمام راههای ارتباطی روستای وزوه از توابع فریدونشهر اصفهان در روزهای اخیر به دلیل بارش سنگین برف مسدود شده بود و تعدادی از اهالی این روستا بیمار شدند و با کمبود دارو مواجه بودند که از مرکز فوریتهای پزشکی اصفهان برای اعزام نیرو تقاضا کردند تا یک گروه امداد هوایی ، همراه با پزشک به این روستا اعزام شوند.

وی افزود : پس از انجام پیگیری های لازم، اورژانس هوایی اصفهان ساعت 14 روز یکشنبه 17 بهمن به همراه یک تیم سه نفره پزشکی و سه نفر کادر پرواز به سمت این روستا پرواز کرد اما به دلیل بارش سنگین برف و عدم امکان فرود پس از گذشت بیش از یک ساعت در نهایت در روستای وزوه فرود آمد اما از آنجایی که امکان نشست بالگرد در روی سطح زمین وجود نداشت با نزدیک شدن آن به زمین تیم پزشکی پیاده شدند.

مسئول امور پایگاههای اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان اظهار داشت: در هنگام پیاده شدن کادر امدادی به دلیل ازدحام اهالی روستا در اطراف بالگرد و فداکاری یک نفر از کادر پرواز جهت جلوگیری از نزدیک شدن کودکان و اهالی روستا به هلی کوپتر، متأسفانه بر اثر برخورد دست این کادر پرواز با پره بالگرد دست وی از ساعد قطع شد به همین دلیل گروه امدادی از ادامه عملیات باز ماند و اقدام به انجام مراقبت های ویژه پزشکی از فرد مصدوم کرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: پس از این اتفاق در بررسی های انجام شده و با توجه به وخامت اوضاع مصدوم و نبود بیماران حاد در این روستا بالگرد امدادی به مقصد بیمارستان الزهرای اصفهان حرکت کرد و بیمار به بیمارستان منتقل و بستری شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha