سلامت نیوز :رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از اجرای طرح ملی مدیریت بحران مبتنی بر جامعه با شعار «مردم برای مردم» در سراسر كشور خبر داد.

محمود مظفر در گفت‌و‌گو با  فارس اظهار داشت: موثرترین امدادرسانی در كشور به خصوص تصادفات جاده‌ای از آن آحاد مردمی است كه در نزدیكی حادثه حضور دارند زیرا پس از هر حادثه‌ای تا زمان انجام فعالیت‌های امدادرسانی به دلیل زمانبر بودن حضور امدادگران در محل حادثه در برخی مواقع فرصت طلایی نجات افراد مصدوم از دست می‌رود.

وی با بیان اینكه زمان طلایی نجات مجروحان حوادثی از جمله تصادفات كمتر از 60 دقیقه است، تصریح كرد: در این راستا سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر طرح بزرگ و ملی با عنوان مدیریت بحران مبتنی بر جامعه با شعار "مردم برای مردم " را در سراسر كشور اجرا می‌كند.

مظفر افزود: بر اساس این طرح ملی باید افراد در سنین مختلف آموزه‌های امدادی به خصوص آموزش‌های احیاء مجروح را فراگیرند و در گام بعدی رهاسازی مصدومان در تصادفات و بحران‌های طبیعی از جمله آوار برداری در زلزله را فراگیرند.

وی اظهار داشت: با وجود آموزش‌های بسیاری كه در كشور در زمینه امدادی و كمك‌های اولیه صورت می‌پذیرد. این آموزش‌ها باید در هر خانه و محل زندگی افراد به طور جِد ورود كند به صورتی كه افراد خود بتوانند در حوادثی كه برای خود و اطرفیانشان روی می‌دهد در كمترین زمان ممكن و تا رسیدن امدادگران فرآیند خود امدادی را انجام دهند.

مظفر خاطرنشان كرد: طرح بزرگ و ملی مدیریت بحران مبتنی بر جامعه با شعار "مردم برای مردم " در سراسر كشور در راستای آگاهی اقشار جامعه از آموزه‌های امدادی و خود امدادی است تا پس از هر حادثه‌ای افراد بتوانند بدون نیاز امدادگران، همنوعان خود را نجات دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha