دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

مرداد سال گذشته بود که سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در برنامه ای تلویزیونی وقتی صحبت از دسترسی راحت به مواد مخدر شد به نقل ازرئیس قوه قضاییه گفت: شخص آیت ا... لاریجانی فرمودند دسترسی به مواد مخدر از خرید یک بسته سبزی هم آسان تر است.

افزایش زمان دسترسی به مواد مخدربه 30 دقیقه

سلامت نیوز: مرداد سال گذشته بود که سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در برنامه ای تلویزیونی وقتی صحبت از دسترسی راحت به مواد مخدر شد به نقل ازرئیس قوه قضاییه گفت: شخص آیت ا... لاریجانی فرمودند دسترسی به مواد مخدر از خرید یک بسته سبزی هم آسان تر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ،به گفته حجت الاسلام حسن نوروزی ستاد مبارزه با موادمخدر بودجه هزار میلیارد تومانی دارد و به همین دلیل باید اقدامات پیشگیرانه، درمانی و صیانتی را در موضوع اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر انجام دهد اما دسترسی به مواد مخدر آن گونه آسان است که به گفته رئیس قوه قضاییه دسترسی به مواد مخدر از خرید یک بسته سبزی هم آسان ‌تر است . نوروزی ادامه داد: قبلا زمان دسترسی به مواد مخدر 15 دقیقه بود و امروز 7 دقیقه شده است.

پس باید جواب داد که آیا اقدامات ما در این بخش مؤثر بوده است؟ اگر مؤثر بود باید زمان دسترسی به مواد مخدر به 5 یا 6 ساعت می‌رسید. با پرس و جویی کوتاه بین جوانان یا کسانی که  به نوعی با مواد مخدر سرو کار دارند به راحتی می توان به اظهارات  رئیس قوه قضاییه رسید و این که دسترسی به مواد مخدر در کشور واقعا مانند تهیه سبزی راحت و در کمترین زمان ممکن است. حمید، نوجوانی 17 ساله در یکی از مناطق مرکزی شهر تهران است.

او معتقد است که خرید یک بسته مواد مخدر از شیشه تا تریاک یا هروئین یک دقیقه بیشتر زمان نمی برد. به گفته او ساقی های مواد مخدر تقریبا در تمام بوستان ها حضور دارند . حتی برخی از آن ها خرید وفروش اینترنتی دارند یا گاهی از طریق شماره هایی که دارند می توان به آن ها سفارش داد و پول را اینترنتی واریز و خیلی زود مواد را دریافت کرد. وی خاطرنشان کرد: به نظر من دسترسی به مواد مخدر بیش از آن که دقیقه ای باشد لحظه ای است.


دسترسی به مواد مخدر 30 تا 45 دقیقه!
این اظهارات در حالی است که سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرده است زمان دسترسی به موادمخدر در ایران بین 30 تا 45 دقیقه است. پرویز افشار البته اگر چه معتقد است که دسترسی به موادمخدر در ایران خیلی سخت نیست اما تاکید دارد: طبق آمارهای به دست آمده از استان‌های کشور، زمان دسترسی به موادمخدر حداکثر بین 30 تا 45 دقیقه است. وی گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده تعداد معتادان کشور افزایشی نداشته و تنها بر تعداد معتادان متجاهر آن هم به این علت که از چند ماده مخدر از جمله مواد صنعتی استفاده می‌کنند، افزوده شده است و این افراد با این شیوه مصرف زودتر به کف خیابان می‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha