دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 244434

جوش‌های ریز و درشت قرمز یا سفیدرنگ یا دانه‌های سرسیاهی که نمی‌توانید ردشان را برای همیشه از روی پوستتان پاک کنید، در مورد سلامت شما چه می‌گویند.

نقشه جوش‌هایتان، چه رازهایی را فاش می‌کنند؟

سلامت نیوز: جوش‌های ریز و درشت قرمز یا سفیدرنگ یا دانه‌های سرسیاهی که نمی‌توانید ردشان را برای همیشه از روی پوستتان پاک کنید، در مورد سلامت شما چه می‌گویند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، این دانه‌های متورم و گاه دردناکی که اگر فشارشان بدهید، مایعی سفید یا بی‌رنگ از دلشان بیرون می‌ریزد، چه رازهایی را در مورد سلامت بدن شما فاش می‌کنند؟ شاید شما هم بعد از خواندن این مطلب، از پس مبارزه با این دانه‌های دردناک که زیبایی‌تان را خدشه‌دار می‌کنند بربیایید.

پیشانی
اگر سیستم گوارش بدنتان خوب کار نکند یا اینکه مدام استرس داشته باشید، احتمالا آکنه‌ها روی پیشانی شما سبز می‌شوند. سمومی که از بدنتان دفع نشده‌اند، به شکل جوش‌های برجسته از پیشانی شما بیرون می‌زنند؛ به همین دلیل است که در صورت کم‌خواب بودن، خوردن غذاهای چرب یا مصرف خوراکی‌هایی که سیستم گوارش شما را با اختلال روبه‌رو می‌کنند، پیشانی‌تان جوش می‌زند.

گونه‌ها
آکنه‌هایی که روی گونه‌ها سبز می‌شوند، از مشکلات تنفسی خبر می‌دهند. اگر هوای خانه‌تان تمیز نباشد یا اینکه روزها، زیاد در هوای آلوده شهر تردد کنید، گونه‌هایتان جوش می‌زنند. محققان می‌گویند، کسانی که در خانه یا اتاق‌کارشان گلدان آلوئه‌ورا نگه می‌دارند، کمتر روی گونه‌های خود آکنه مشاهده می‌کنند، چراکه این گیاه تصفیه‌گر، هوا را پاک می‌کند و این دلیل جوش‌زدن را از میان می‌برد.

منطقه T
محدوده بین ابروها تا بینی و چانه شما، به اصطلاح منطقهT نام دارد. اگر به آلرژی غذایی دچار باشید، جوش‌ها در این منطقه از چهره شما پدیدار می‌شود. در این قسمت از پوست، غده‌های چربی بیشتری وجود دارند و به همین دلیل، حتی اگر به اختلالات گوارشی هم دچارنباشید، بعید نیست که جوش‌ها را در این ناحیه از چهره‌تان ببینید. متخصصان معتقدند، آکنه روی بینی، به مشکلات کبد و کلیه اشاره دارد، پس اگر در دوره‌ای طولانی روی بینی‌تان جوش مشاهده کردید، حتما با انجام آزمایش‌های کامل، وضعیت سلامت کبد و کلیه‌هایتان را بررسی کنید.

چانه
آکنه روی چانه، به‌وضوح از وجود اختلالات هورمونی خبر می‌دهد. عدم تعادل در ترشح هورمون‌ها، چانه‌ها را پُر جوش می‌کند، اما به گفته محققان، کسانی که چای نعنا می‌نوشند و مکمل‌امگا3 یا غذاهای حاوی این ماده را مصرف می‌کنند، کمتر روی چانه‌شان جوش مشاهده می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha