مدیر کل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران همزمان با روز جهانی تیروئید به اقدامات این سازمان در خصوص خدمات تحت پوشش برای بیماران تیروئیدی پرداخت و گفت: سالانه حدود ۶۰ میلیارد تومان تنها برای آزمایش‌های تیروئید توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

هزینه سالانه ۶۰ میلیارد تومانی سازمان بیمه سلامت برای آزمایش‌های تیروئید

سلامت نیوز:مدیر کل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران همزمان با روز جهانی تیروئید به اقدامات این سازمان در خصوص خدمات تحت پوشش برای بیماران تیروئیدی پرداخت و گفت: سالانه حدود ۶۰ میلیارد تومان تنها برای آزمایش‌های تیروئید توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ، هم‌اکنون میلیون‌ها نفر در سطح جهان از بیماری‌های غده تیروئید رنج می برند. آمارها نشان می دهند، ۶۰ درصد افرادی که دچار اختلال عملکرد غده تیروئید هستند، اطلاعی از بیماری خود ندارند و زنان، ۵ تا ۸ برابر مردان دچار بیماری های تیروئید می‌شوند.

مصرف ناکافی ید، سلنیوم، کمبود ویتامین D، آلودگی هوا، قرار گرفتن در معرض تابش‌های رادیواکتیو، افزودنی‌ها و نگهدارنده‌های موادغذایی، سیگار، از جمله علل اصلی بروز اختلال در عملکرد غده تیروئید محسوب می‌شوند.

اگرچه گسترش بیماری‌های تیروئید در کشور به خصوص در سال‌های گذشته به عنوان یکی از مشکلات درمانی محسوب می‌شد، ولی با اقدامات صورت گرفته غربالگری از سوی وزارت بهداشت و پوشش خدمات مربوط به این بیماری توسط سازمان‌های بیمه‌گر باعث کاهش این بیماری شده است. 

دکتر حنان حاج محمودی - مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران به اقدامات این سازمان درباره توجه به مقوله پیشگیری از تیروئید اشاره کرد و گفت: بیمه‌شدگان این سازمان می‌توانند تمامی آزمایش‌های پرکاربرد تیروئید از جمله آزمایش TSH، T۴، T۳ و FT۴ را در مراکز طرف قرارداد انجام دهند. 

وی ادامه داد: سال ۹۵، ۴۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای آزمایش‌های تیروئید توسط این سازمان پرداخت شده است که این رقم در سال ۹۶ با ۱۵ درصد افزایش به حدود ۶۰ میلیارد تومان رسیده است. 

حاج محمودی به خدمات بستری تحت پوشش بیماران تیروئید اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد هزینه خدمات بستری مرتبط با تیروئید توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود. 

مدیر کل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه داروهای پرکاربرد بیماران تیروئید تحت پوشش این سازمان قرار دارد، بیان کرد: سالانه حدود ۹ میلیارد تومان تنها برای ۷ قلم از داروهای این گروه از بیماران هزینه می‌شود. 

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران(آی‌هینا)، وی ادامه داد: همچنین این سازمان برای سایر خدمات تشخیصی بیماری تیروئید از جمله سونوگرافی و اسکن سالانه مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند. 

براساس این گزارش، فدراسیون جهانی تیروئید با هدف افزایش سطح آگاهی مردم از بیماری‌های تیروئید، عوارض و راه‌های پیشگیری و درمان آن، روز ۲۵ می را به عنوان روز جهانی تیروئید و از تاریخ ۲۵ تا ۳۱ می به عنوان هفته اطلاع رسانی تیروئید نامگذاری کرده است، در ایران این هفته مصادف با ۴ تا ۱۰ خرداد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha