عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از تولد سالانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار نوزاد نارس در کشور خبر داد و گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد نوزادان نارس ممکن است دچار عوارضی همچون فلج دائمی و زمین‌گیر شدن شوند.

تولد متوسط سالانه ۱۲۰ هزار نوزاد نارس در کشور

سلامت نیوز:عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از تولد سالانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار نوزاد نارس در کشور خبر داد و گفت: ۱۰ تا ۱۵ درصد نوزادان نارس ممکن است دچار عوارضی همچون فلج دائمی و زمین‌گیر شدن شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، شاهین نریمان  در ارتباط با آمار نوزادان نارس اظهار داشت:‌ سالانه در کشور ما یک میلیون و 600 هزار زایمان به وقوع می‌پیوندد که حدود 8 تا 12 درصد این نوزادان به صورت نارس به دنیا می‌آیند.

وی افزود:‌ میانگین جهانی تولد نوزادان نارس 10 درصد بوده که در ایران براساس آمار تولد 160 هزار تولد نوزاد نارس است که با تمهیدات و مراقبت‌های انجام گرفته، طی سالهای اخیر این رقم به 8 درصد رسیده و در واقع ما به نرم کشورهای مترقی دست یافته‌ایم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه آمار نوزادان نارس از سالی 160 هزار در حال حاضر به 120 هزار مورد رسیده است، گفت:‌ استانهایی همچون سیستان و بلوچستان، خوزستان، هرمزگان به دلیل افت مراقبت‌ها و کمبود امکانات، روزانه نوزادان نارس‌شان بیشتر است و در واقع میزان تولید نوزادان نارس در تهران حدود 7 و در برخی از استانها به 18 درصد می‌رسد.

این فوق تخصص نوزادان ادامه داد: از سال 1390 اداره سلامت نوزادان تمهیدات ویژه‌ای داشته و در واقع وزارت بهداشت تجهیز همه شهرستان‌ها را به NICU و نیروی متخصص را مدنظر قرار داده است به طوری که امروز کمتر شهرستانی است که NICU چهار تخته نداشته باشد.

نریمان خاطرنشان کرد: 5 شهر اصلی اصفهان، تهران،‌ تبریز، شیراز و مشهد دارای بیشترین تخت‌های NICU بوده و تعداد این تخت‌ها از سال 1390 که 780 مورد بوده، اکنون به 1200 مورد رسیده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: آمار دقیق مرگ و میر نوزادان در کشور نداریم، ولی حدود 15 درصد نوزادان نارس ممکن است دچار عوارضی همچون فلج و زمین‌گیری شوند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha