عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ما هر بار در مجلس می‌شنویم که لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در مراحل پایانی است، اما متاسفانه تاکنون هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

انتقاد از بی تفاوتی برخی نسبت به تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان/فقط شاهد آزار و اذیت مردم هستیم

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ما هر بار در مجلس می‌شنویم که لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در مراحل پایانی است، اما متاسفانه تاکنون هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،سهیلا جلودارزاده (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی) در خصوص سرانجام لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان  گفت: من متوجه نمی‌شوم، چرا این‌گونه مسائل که با شرافت، حیثیت و زندگی یک ملت سر و کار دارد، مثل خشونت علیه زنان یا کودک آزاری تا این اندازه باید به تعویق بیفتد؟

وی ادامه داد: در حال حاضر دو دوره از تصویب این لایحه گذشته و هنوز تلاش‌های دولت برای تحقق این لایحه به سرانجام نرسیده است و هنوز در پیچ و تاب مسیرهای دولت و مجلس دست‌ به دست می‌شود.

جلودارزاده با اشاره به بی‌تفاوتی برخی مسئولان درباره این امر توضیح داد: این مساله برای من تعجب برانگیز است، زیرا گاه احساس می‌شود در مجلس کسی کاری نمی‌کند و همه کسانی که مسئولیتی در قبال کارهای مختلف مثل فرهنگ، اشتغال مردم و حیثیت آنان و... دارند، این وظیفه را ساده می‌گیرند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: امروز باید این امر جدی‌تر گرفته شود. البته این مسائل به کمیسیون قضایی ارجاع داده می‌شود و هنوز به کمیسیون اجتماعی نرسیده و ما فقط شاهد آزار و اذیت مردم در این زمینه هستیم، زیرا بسیاری از این موارد بار مالی دارند و نمی‌تواند به صورت طرح در مجلس تنظیم شود.

جلودارزاده در پایان اظهار داشت:‌ هر بار که این لایحه مطرح می‌شود ما فقط می‌شنویم که مراحل پایانی را طی می‌کند یا تقدیم شده و از این دست کلمات ولی تا به الان هیچ نتیجه‌ای دربرنداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha