مشاور وزیر بهداشت با اشاره به لزوم رعایت اخلاق عمومی و حرفه ای در پزشکی، گفت: رعایت اخلاق حرفه ای موجب جلب اعتماد بیماران می شود.

اخلاق پزشکی موجب اعتماد بیماران می شود

سلامت نیوز:مشاور وزیر بهداشت با اشاره به لزوم رعایت اخلاق عمومی و حرفه ای در پزشکی، گفت: رعایت اخلاق حرفه ای موجب جلب اعتماد بیماران می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، موضوع اخلاق پزشکی، در برنامه نبض پزشکی جمعه شب از شبکه خبر روی آنتن رفت.

در این برنامه دو میهمان از وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، اخلاق حرفه ای در پزشکی را مورد ارزیابی قرار دادند.

در ابتدا، علی جعفریان به اهمیت رعایت اخلاق عمومی و حرفه ای، اظهارداشت: اعتماد مردم به پزشکان باید حفظ شود و اینکه بیمار برای درمان دائم پزشک خودش را عوض می کند و به چند پزشک مراجعه می کند نشان می دهد که اشکالاتی وجود دارد که یکی از آن ممکن است همین بحث بی اعتمادی باشد.

مشاور وزیر بهداشت افزود: پزشک باید با معاینه دقیق و وقت کافی گذاشتن برای بیماران و برخورد مناسب اعتماد آنها را جلب کند.
جعفریان، حفظ اسرار پزشکی بیماران را مهم برشمرد و گفت: امکان نظارت دائم بر این حوزه و بر رابطه بیمار و پزشک امکان پذیر نیست بهترین ناظر این ارتباط خود مردم و بیماران هستند.


دکتر شمسی دبیر کمیسیون اخلاق پزشکی شورای عالی نظام پزشکی هم در این باره با اشاره با تاریخچه اخلاق حرفه ای و لزوم رعایت آن از بقراط تاکنون گفت: کدهای اخلاق حرفه ای همراه با تغییر و تطور علم پزشکی و اتفاقات این حوزه تغییر می کند.


وی افزود: با توجه به همین موضوع  آئین نامه انضباطی در شورای عالی نظامی پزشکی در سال ۹۶ تغییر کرد و اصلاح شد.
دبیر کمیسیون اخلاق پزشکی شورای عالی نظام پزشکی نیز با اشاره به سوء تفاهماتی که گاهی برای بیماران پیش می آید گفت: کادر درمانی از جمله پزشک و پرستاران باید با برخورد مناسب و ارائه توضیحات لازم به همراهان بیمار مانع بروز سوء تفاهم برای انها شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha