جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 245523

خرما علاوه بر کاهش سطح کلسترول، توانایی پایین آوردن نوعی دیگر از چربی موجود در خون به نام تری گلیسیرید را نیز دارد.

معجزه‌های این میوه گرمسیری

سلامت نیوز: خرما علاوه بر کاهش سطح کلسترول، توانایی پایین آوردن نوعی دیگر از چربی موجود در خون به نام تری گلیسیرید را نیز دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نسخه، یکی از دلایلی که افراد از خوردن خرما اجتناب می کنند این است که تصور می کنند خرما باعث افزایش قند خون میشود، اما با توجه به مطالعات انجام شده این فرضیه صحت ندارد. اگرچه خرما حاوی مقدار زیادی قند طبیعی است اما این ماده غذایی نمایه گلیسمی پایینی داشته و بعد از مصرف آن، قند خون به طور قابل ملاحظهای افزایش نمییابد. لازم به ذکر است در صورت ابتلا به دیابت، قبل از اضافه کردن خرما به رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنید.

افزایش فیبر دریافتی

یک عدد خرمای بدون هسته حاوی ۱.۶ گرم فیبر معادل ۶ درصد از میزان مصرف توصیه شده روزانه است. فیبر به بدن برای کاهش کلسترول کمک کرده و مانع از چاقی، بیماری قلبی و سرطان روده میشود. این میوه گرمسیری حاوی فیبر نامحلول بوده که با چسبیدن به چربی و کلسترول موجود در بدن به دفع آنها کمک میکند.

کاهش تری گلیسیرید

خرما علاوه بر کاهش سطح کلسترول، توانایی پایین آوردن نوعی دیگر از چربی موجود در خون به نام تری گلیسیرید را نیز دارد. بر اساس مجله کشاورزی و شیمی مواد غذایی در آمریکا، مصرف خرما باعث کاهش ۸ تا ۱۵ درصدی سطح تری گلیسیرید میشود. بر اساس موسسه ملی سلامت آمریکا، کاهش سطح تری گلیسیرید به کاهش خطر ابتلا به سخت شدن سرخرگها، حمله قلبی و سکته کمک میکند.

افزایش دریافت ویتامینها و مواد معدنی

اضافه کردن خرما به رژیم غذایی باعث رسیدن ویتامینها و مواد معدنی ضروری به بدن میشود. اصلیترین ویتامینهای موجود در خرما از خانواده گروه B به ویژه ویتامین B6 است. ویتامینهای B به سوخت و ساز غذا و تشکیل سلولهای جدید خون کمک میکند. ویتامین K و ویتامین A از دیگر ویتامینهای موجود در آن محسوب میشود. همچنین خرما مواد معدنی بسیاری مانند پتاسیم، مس، منگنز، منیزیم، کلسیم، فسفر، آهن و روی دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha