یکشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 24673

متخصصان پوست ‌و مو تاکید دارند که گیاه آلوئه ورا می‌تواند موجب تقویت رشد و رویش بیشتر موها شود.

سلامت نیوز :متخصصان پوست ‌و مو تاکید دارند که گیاه آلوئه ورا می‌تواند موجب تقویت رشد و رویش بیشتر موها شود.

 بسیاری از مردم از محصولات گوناگونی که حاوی آلوئه ورا هستند، برای ضخیم شدن تارهای مو و حفظ سلامت آنها استفاده می‌کنند که یکی از روش‌های فوق، استفاده از ژل گیاه آلوئه ورا است.

به گفته پزشکان، ژل گیاه آلوئه ورا، ph سلول‌های موها را در حد متعادل نگه می‌دارد و از این طریق رشد موها را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود كه موها سالم‌تر و محکم‌تر رشد کنند.

آلوئه ورا همچنین دارای آنزیم‌هایی است که تولید و رشد موهای جدید را تحریک می‌کنند. این آنزیم‌ها سرعت جریان خون را در عروق زیر پوست افزایش می‌دهند و سبب افزایش تغذیه فولیکول‌های مو می‌شوند. در واقع آلوئه ورا به عنوان یک ماده شگفت‌انگیز و معجزه‌گر در جهت افزایش و رشد موها شناخته شده است. همچنین به علت خواص ضدباکتری و قارچی که دارد، مانع از تولید شوره سر می‌شود. این گیاه در عین حال برای کنترل عفونت‌های قارچی مثل بیماری کچلی نیز مفید است.

به گزارش سایت اخبار بین المللی آسیا، این گیاه شفابخش در درمان ترك‌های پوستی و خشكی پوست موثر است به ویژه به بهبود اگزمای دور چشم یا پوست‌های بسیار حساس کمک می‌کند. روغن یا كرم آلوئه ورا برای پوست‌های خشك مناسب بوده و سبب نرم شدن و براق شدن پوست می‌شود.

آلوئه ورا با رساندن اكسیژن بیشتر به سلول‌های پوست، سبب ترمیم بافت پوست شده و پوست‌هایی كه در اثر تابش آفتاب دچار سوختگی شده‌اند را نرم می‌كند. برخی از متخصصان پوست‌ومو در عین حال معتقدند که آلوئه ورا سلول‌های پوستی مرده را از بین می‌برد و سلول‌های جوان جایگزین شده بنابراین پوست را تازه و درخشان می‌سازد. تاثیر این گیاه به حدی است که حتی در پیشگیری از بروز بیماری‌های پوستی نیز موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha