مشاور وزیر بهداشت در امور تجهیزات پزشکی گفت: تاکنون اختلالی در نظام تامین تجهیزات پزشکی وجود نداشته است و شرایط و قرائن حاکی از آن است که در روزهای آینده نیز اگر شرایط سخت شود، آمادگی کامل برای تامین این تجهیزات در کشور وجود دارد.

آمادگی کامل برای تامین تجهیزات پزشکی وجود دارد

سلامت نیوز:  مشاور وزیر بهداشت در امور تجهیزات پزشکی گفت: تاکنون اختلالی در نظام تامین تجهیزات پزشکی وجود نداشته است و شرایط و قرائن حاکی از آن است که در روزهای آینده نیز اگر شرایط سخت شود، آمادگی کامل برای تامین این تجهیزات در کشور وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، رضا مسائلی افزود: تجهیزات پزشکی، گستره وسیعی از فناوری های حوزه سلامت را شامل می شود و دولت برای تامین این ملزومات پزشکی با ارز بانکی برنامه ریزی کرده است.
مسائلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز تامین مواد اولیه، قطعات یدکی و ملزومات مصرفی پزشکی مراکز درمانی با ارز چهار هزار و 200 تومانی سیستم بانکی در حال انجام است.


مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درباره عرضه گران برخی تجهیزات پزشکی در هفته های اخیر نیز گفت: بخش خصوصی تامین تجهیزات پزشکی مراکز درمانی را برعهده دارد و گرانفروشی و تخلفات در این حوزه نسبت به گستره وسیع ملزومات پزشکی، محدود است. در اجلاس هفته گذشته ادارات تجهیزات پزشکی دانشگاه های علوم پزشکی نیز بر موضوع نظارت بر عرضه و تولید ملزومات پزشکی تاکید شد.


وی ادامه داد: وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی نسبت به تخلفاتی که ممکن است در شرایط فعلی رخ دهد، بسیار حساس است و اگر تخلفی در این زمینه باشد با متخلفان در این حوزه برخورد می کند.


مشاور وزیر بهداشت در امور تجهیزات پزشکی یادآور شد: تجربه ایران در ادوار مختلف نشان داده که بخش خصوصی در شرایط تحریم ، فعال و مسئولیت پذیر بوده است و طبق بررسی های انجام شده ، تامین کنندگان و تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی برای تامین مواد اولیه برنامه ریزی کرده اند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha