سه‌شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 246828

بعد از اینکه سال‌ها در خانواده خودمان زندگی کرده ایم و با اصول آن خانواده بزرگ شده‌ایم، خیلی خوشبینانه است که بعد از ازدواج با آدم روبه‌رویمان که او هم سال‌ها با خانواده خودش زندگی کرده و با روش‌های آن خانواده رشد کرده دچار مشکل نشویم.

راه حل خاموش کردن آتش دعواهای زن و شوهری

سلامت نیوز:بعد از اینکه سال‌ها در خانواده خودمان زندگی کرده ایم و با اصول آن خانواده بزرگ شده‌ایم، خیلی خوشبینانه است که بعد از ازدواج با آدم روبه‌رویمان که او هم سال‌ها با خانواده خودش زندگی کرده و با روش‌های آن خانواده رشد کرده دچار مشکل نشویم.

 

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از شهروند ،مشکل‌هایی که اسمش دعواهای مرسوم زن و شوهری است و معروف است که فقط ابلهان از پس باور کردن آن بر می‌آیند. اما واقعیت این است که فقط وقتی دعوا نمی کنیم می‌فهمیم که زندگی بدون دعوا چه لذتی دارد و فقط آن‌وقت است که می‌فهمیم جمله «دعوا نمک زندگیست» را نباید زیاد جدی گرفت.

تشدید
تشدید به وقتی می گویند كه در یك گفت‌وگو آغاز كننده لحن ملایمی دارد، اما طرف مقابل با لحن و كلام بدی جواب می دهد.

حواس پرتی
حواس پرتی وسط یك گفت‌وگو از آن گناه های نابخشودنی است. دلیلش هم این است كه حواس پرتی مستقیما توجه را زیر سوال می‌برد.

اجتنـــاب و كناره‌‌گیری
اجتناب و كناره‌گیری، به حالتی می‌گویند كه در آن یك همسر نسبت به ادامه مذاكرات مهم بی میلی نشان می‌دهد. در جریان یك بحث، فرد كناره گیر اغلب اوقات تمایل دارد كه خاموش باشد یا سریعاً با برخی پیشنهادات فقط برای خاتمه مكالمه بدون هیچ قصد واقعی برای پیگیری آنها، موافقت كند . كاری كه آتش طرف مقابل را برای راه انداختن یك دعوای حسابی، تند می كند.


حالات هیجانی
اگر در وضعیت خلقی بدی باشیم، بدون توجه به میزان تلاش همسرمان برای مثبت بودن، احتمالا  اعمال و گفتار او را منفی تر دریافت می‌كنیم.


تفاوت های جنسیتی
گاهی به نظر می رسد كه دو شیوه مكالمه ای مجزا وجود دارد، شیوه مردانه و شیوه زنانه ! هر چه این تفاوت ها را بهتر بشناسیم، می‌توان برخی از این اختلاف نظرها و اصطكاك‌های بین زنان و مردان را بهتر حل و فصل كرد.


حمایت از خود
این آخری، از ترس از طرد ناشی می‌شود كه همه ما در روابط صمیمانه‌ای مثل ازدواج ، با آن در حال كشمكش هستیم. ترس، دشمن بزرگِ  دلبستگی است. این حالت در گفت‌وگو زمانی ایجاد می شود كه ترس ما از طرد، همه وجودمان را می گیرد.

دعوا از یك گفت‌وگوی ساده شروع می‌شود
همه دعواهای زن و شوهری خیلی قبل تر در یكی از گفت‌وگوهای نا موفق كلید می‌خورند. واقعیت این است كه اگر همه گفت‌وگوهای ما ختم به خیر می شد، اصلا دعوایی به وجود نمی آمد. دلیل ختم به خیر نشدن گفت‌وگوها، كارهایی است كه گفت‌وگوها را به بیراهه می برند و حكم هیزم مرغوب آتش را دارند.

درست بجنگید
در دعوا یا بحث هیچوقت اسم همسرتان را با صدای بلند صدا نزنید. وقتی که بحث به جاهای باریک می‌کشد سعی کنید آن را متوقف کنید و یک فرجه به خودتان و همسرتان بدهید که در مورد این مشکل بیشتر فکر کنید و زود قضاوت نکنید. البته اجازه دهید که جمله‌اش تمام شود وگرنه نتیجه معکوس خواهد داشت. در آخر هم هیچوقت دعوا یا جدل را هنگامی که عصبانی هستید شروع نکنید، سعی کنید کمی آرام‌تر شوید و بعد مشکلتان را مطرح کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha