سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 24691
سلامت نیوز : مدیركل دفتر سلامت، خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: مردها برای حفظ سلامتی خود، در طول شبانه روز 20 دقیقه فعالیت های ورزشی مناسب انجام دهند.
 
به گزارش خبرنگار ایرنا، محمداسماعیل مطلق در نشست خبری هفته ملی سلامت مردان، افزود: موانع فرهنگی موجب شده تا مردان كمتر به پزشك مراجعه كنند و سن امید به زندگی در مردهای كشور 71 سال بوده كه كمتر از زنان است.
وی به وقوع حوادث دیگر برای مردها اشاره كرد و افزود: حوادث ترافیكی، اعتیاد و سقوط برای مردان به ترتیب پنج، 10 و سه برابر بیشتر از زنان رخ می دهد.
مدیركل دفتر سلامت، خانواده و جمعیت وزارت بهداشت، اظهارداشت: علاوه براین، بیماری های روانی، قتل، خشونت، خودكشی، بیماری های قلبی و عروقی، آسم و ایدز در مردها بیش از زنان مشاهده می شود.
مطلق گفت: بررسی ها نشان می دهد بیش از 40 درصد مردها دارای اضافه وزن و عارضه چاقی بوده، 32 درصد مردان دخانیات مصرف می كنند و 30 درصد مردان فعالیت فیزیكی و ورزشی اندكی دارند.
وی به نامگذاری هفته اول اسفندماه جاری به عنوان هفته سلامت مردان در كشور اشاره كرد و افزود: امسال روز سلامت مردها به هفته سلامت مردان تبدیل شد و هفته اول اسفندماه جاری به نام این روز نامگذاری شده است.
مطلق با اشاره به اینكه شش و نیم میلیون نفر از جمعیت كشور را جمعیت سالمندان تشكیل می دهند، گفت: روز بروز به جمعیت میانسالان كشور افزوده می شود بنابراین باید برنامه ریزی های موثری در ارتقای سلامت این قشر انجام گیرد.
فرزین حلبچی رییس انجمن علمی طب ورزشی نیز در این نشست با اشاره به اینكه فردا -دوشنبه- به نام روز ورزش و سلامت مردان نامگذاری شده است، گفت: ورزش نقش موثری در پیشگیری، درمان و بازتوانی بیماری ها ایفا می كند.
وی از بی تحركی به عنوان مشكل اصلی هزاره سوم نام برد و افزود: زندگی شهرنشینی و كاهش فعالیت جسمانی، موجب افزایش بی تحركی و افزایش بروز انواع بیماری ها در انسان شده است.
رییس انجمن علمی طب ورزشی در تعریف ورزش گفت: هر حركتی كه دراثر انقباض عضله اسكلتی ایجاد شود و هزینه كرد انرژی را افزایش دهد، ورزش است.
وی اظهار داشت: افرادی كه فعالیت فیزیكی مناسبی ندارند در معرض ابتلای بیشتری به سندرم متابولیك هستند.
سندرم متابولیك حالتی خطرناك برای سلامتی است؛ افراد در این حالت، دچار مجموعه ای از عوامل خطرزا برای ابتلا به بیماری های مرتبط با رسوب چربی، بیماری ‌های قلبی و عروقی و دیابت قرار دارند.
حلبچی به همه افراد سالم بزرگسال كه بین 18 تا 65 سال دارند، توصیه كرد، حداقل 30 دقیقه در هفته را به فعالیت های جسمانی هوازی مانند پیاده روی بطور برنامه ریزی شده اختصاص دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha