عضو كمیته كشوری تغذیه با شیر مادر و تغذیه كودكان گفت: شیر مادر از چاقی كودكان در بزرگسالی پیشگیری می‌كند.

سلامت نیوز :عضو كمیته كشوری تغذیه با شیر مادر و تغذیه كودكان گفت: شیر مادر از چاقی كودكان در بزرگسالی پیشگیری می‌كند.

به گزارش  فارس، خلیل فریور امروز در نشست خبری برنامه بسیج كشوری اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی صحیح با محوریت پیشگیری از اضافه وزن و چاقی كه از 3 تا 10 اسفند در سراسر كشور اجرا می‌شود اظهار داشت: تغذیه با شیر مادر برای نوزادان بسیار مفید است و این فواید نه‌تنها برای نوزاد بلكه برای مادر نیز بسیار مفید و موثر است زیرا مادر به دلیل مسائل دوران بارداری مبتلا به چاقی می‌شود و در صورتی كه به نوزاد خود تا دو سالگی شیر دهد چاقی مادر نیز در سال‌های دیگر كمتر خواهد شد.

وی افزود: در دوران كودكی برای پیشگیری از چاقی فرزندان باید ساعات نشستن كودك در مقابل تلویزیون و كامپیوتر به یك ساعت محدود می‌‌شود. زیرا نشستن كودكان در مقابل تلویزیون و همچنین كامپیوتر از معضلات اساسی و شایع چاقی در بین كودكان به حساب می‌آید.

فریور به استفاده از میان‌وعده‌های مناسب برای كودكان و نوجوانان نیز اشاره كرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهدیم كه فرزندان ما در مدارس از میان‌وعده‌های نامناسب كه بیشتر از روغن و شكر استفاده می‌شود تغذیه می‌كنند و مصرف میوه و آ‌جیل در میان‌وعده‌ها بسیار كم شده است.

* ترویج دوچرخه‌سواری در بین نوجوانان

وی به ترویج دوچرخه‌سواری در بین نوجوانان و افراد جامعه به عنوان یك راهكار بسیار مناسب برای پیشگیری از چاقی اشاره كرد و افزود: تغذیه بر اساس میل كودك نیز به عنوان احترام به كودكان باید توسط والدین صورت پذیرد كه این مسئله نیز در راستای رعایت بهداشت تنوع غذایی كودكان و نوجوانان امر مهمی تلقی می‌شود.

* كودكان امروز كم تحركند

مینو فروزانی، استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران از متخصصان پیشكسوت امور تغذیه‌ای كشور نیز در این نشست خبری گفت: بچه‌های امروزی نسبت به گذشته بسیار كم‌تحرك‌تر هستند و استفاده از تغذیه نامناسب از جمله چیپس و پفك در بین آنها بسیار شیوع یافته است كه این امر از معضلات جامعه كودك امروزی به حساب می‌آید.

وی افزود: زندگی آپارتمانی و محدودیت زندگی در مجمتع‌های مسكونی امروز نیز از معضلات كودكان و نوجوانان جامعه ما محسوب می‌شود.

فروزانی به مصرف بسیار نوشابه در بین كودكان كه باعث معضلات بسیار در سوء تغذیه و چاقی در جامعه شده است اشاره كرد و اظهار داشت: كودك امروز نباید وقت و تمام استراحت خود را در نشستن خلاصه كند و با وجود محدودیت‌های زندگی آپارتمان‌نشینی جامعه امروز باید فرهنگ بازی و نشاط كه در گذشته در كوچه و حیاط صورت می‌پذیرفت كه این امر باعث تخلیه انرژی اضافی كودكان می‌شد اصلاح شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha