مهم‌ترین چالش موجود در بحث خدمات تغذیه بالینی، نقصان توجه بخش بهداشت و درمان به روش‌های درمانی نوین مثل مراقبت‌های تغذیه‌ای است.

سلامت نیوز : مهم‌ترین چالش موجود در بحث خدمات تغذیه بالینی، نقصان توجه بخش بهداشت و درمان به روش‌های درمانی نوین مثل مراقبت‌های تغذیه‌ای است.
رییس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی كشور در سمینار تغذیه بالینی گفت: تغذیه نقش مهمی در كنترل و درمان بیماری‌ها دارد. ولی متاسفانه توجه جدی در بحث درمان بیماری‌ها به تغذیه نمی‌شود.
دكتر حاجی فرجی افزود: عدم استفاده از ظرفیت واقعی كارشناسان آگاه تغذیه در مشاوره و ارائه رژیم غذایی، عدم توجه به مقرون به صرفه بودن خدمات تغذیه بالینی در بیمارستان‌ها، عدم توجه به لزوم حضور كارشناسان تغذیه در تیم درمانی بیماران بستری و عدم آشنایی پزشكان و پرستاران با توانمندی‌های كارشناسان تغذیه و عدم برقراری ارتباط مطلوب در زمینه مراقبت از بیماران از جمله مهم‌ترین چالش‌های موجود بر سر راه خدمات تغذیه بالینی است.
وی با اشاره به این كه به ازای هر 50 تخت بیمارستانی باید یك كارشناس تغذیه در بیمارستان حضور داشته باشد، گفت: نقصان نسبت كارشناس تغذیه به تخت‌های بستری فعال در بیمارستان‌های كشور یكی از مشكلاتی است كه بدون شك بر مدیریت خدمات غذایی و روند بهبود بیماران نقش موثری دارد.
رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی كشور درباره نحوه مشاركت انستیتو تغذیه در ارتقاء خدمات تغذیه بالینی در بیمارستان‌ها ابراز داشت: بازنگری و ارتقاء كیفیت دوره كارآموزی، ارائه برنامه آموزشی جدید برای دوره كارشناسی ارشد و همكاری با انجمن تغذیه ایران درخصوص راه‌اندازی دوره‌های آموزش و بازآموزی تخصصی از مهم‌ترین اقدامات انستیتو تغذیه در ارتقای خدمات تغذیه بالینی در بیمارستان‌ها است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha